Kassa. Rácz Noémi legújabb festmény-grafikái hidat vernek a konkrét és az absztrakt közötti szakadék fölé. Akvarelljein csontok, testrészek megjelenítésével alkot kompakt képeket. Meglehetősen fegyelmezett gesztuális absztrakciót látunk, amelyben van idill, ám van katasztrófa is.
A Lények önálló élete
Kassa. Rácz Noémi legújabb festmény-grafikái hidat vernek a konkrét és az absztrakt közötti szakadék fölé. Akvarelljein csontok, testrészek megjelenítésével alkot kompakt képeket. Meglehetősen fegyelmezett gesztuális absztrakciót látunk, amelyben van idill, ám van katasztrófa is. A tárlat címe, Lények – az „egészről” leválasztott testrészek ugyanis önálló élőlényekké válnak, szó szerint önálló életet élnek a képeken. A közös motívum használata, az egymásra épülés és egymásból táplálkozás egy privát, intim birodalomba vezeti el a nézőt. Rácz Noémi nem esik az öncélúság csapdájába, kétségtelenül progresszív irányba tart, sőt néhol érezhetően a trendekkel szemben építkezik. Talán éppen ezek a hideg fényű, nyugodt, tűnődő képek közvetítik a legfiatalabb nemzedék fátyolos hangját. A sokakra jellemző harsányság helyett törtebb, finomabb, pasztellesebb, kevesebbet kiterítő, ám annál többet sejtető képek születtek. Rácz Noémi lényeitől nehéz szabadulni. Mélyen befészkelik magukat az agyba, és nem tágítanak.
A kamarakiállítás április végéig látható a kassai Thália Színház társalgójában.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.