Cannes – A német film az első reveláció

Cannes. Óriási meglepetést okozott szombaton a Toni Erdmann című német versenyfilm a 69.

Cannes. Óriási meglepetést okozott szombaton a Toni Erdmann című német versenyfilm a 69. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon.

A hivatalos programba először meghívást kapott Maren Ade-nak a felnőttkori szülő-gyermek viszonyról szóló érzelmekkel teli vígjátékát hatalmas lelkesedéssel és tapssal fogadták az újságírók, az első kritikák pedig az idei válogatás első nagy revelációjaként értékelték. A 39 éves rendezőnő harmadik alkotásával nyolc év után képviselteti magát ismét Németország a versenyben.

A komédia főhőse Ines (Sandra Hüller) egy ambiciózus, egyedülálló, komoly és távolságtartó fiatal nő, aki egy német világcég tanácsadójaként dolgozik Bukarestben, ahol minden percét a karrierjének szenteli, Németországban élő szüleivel felületes viszonyt tart fent. Kedves, de lerázhatatlan apja (Peter Simonischek) hívatlanul beállít hozzá, hogy felköszöntse születésnapján. Miután az időhiányban szenvedő lány nem túl boldog a nem túl sikeres találkozótól, az apa elutazik, majd egy képzeletbeli parókás, fura figuraként, Toni Erdmannként tér vissza. A férfi a román fővárosban követni kezdi a lányát, s egyre furcsább helyzetekben feltett kérdéseivel megpróbálja előtte megvilágítani az élet értelmét.

A film története tele van olyan váratlan, excentrikus és komikus fordulatokkal, hogy az újságírók a sajtóvetítés közben rendszeresen tapsoltak vagy olyan hangos nevetésben törtek ki, ami nagyon ritka a cannes-i fesztiválon.

A francia Le Figaro az idei fesztivál első nagy revelációjának nevezte a filmet, a Le Monde szerint a vígjáték „lenyomja a versenyt és a csillagokba ér”, az amerikai Variety szerint „az emberség és a humor csúcspontja” a német versenyfilm.

„A családi kapcsolatok időnként lefagynak, és nagyon nehéz kimozdulni a megszokott modellekből. Toni alakjával az apa meg akarja újítani a viszonyát a lányával” – mondta a rendezőnő Cannes-ban.

A filmet alapvetően az apa és lány közötti ellentét működteti, ami lehetetlenné teszi a két ember közötti normális kommunikációt. A helyzetkomikum pedig elsősorban a két kiváló színész játékának köszönhető. (MTI)

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?