Moszkva. Az Oscarra jelölt 12 és Mongol című filmek alkotói bizakodóan nyilatkoztak az orosz film jövőjéről a legrangosabb orosz filmdíjak hétvégi moszkvai díjátadója nyomán.
„Remélem, az emberek úgy nőnek fel, hogy követik és élvezik az orosz mozit” – mondta Nyikita Mihalkov filmrendező.
A legújabb termést ünnepelték a Moszfilm stúdióban
„Remélem, az emberek úgy nőnek fel, hogy követik és élvezik az orosz mozit” – mondta Nyikita Mihalkov filmrendező. 12 című filmjének egyik sztárja, Szergej Makovetszki pedig kijelentette: „Az Oscar azt mutatja, hogy az orosz film éppen olyan jó, mint a többi.”
Az Arany Sas-díjak (Golden Eagle Award) átadására péntek este került sor a Moszfilm stúdióban megrendezett gálaesten. Az Arany Glóbusz mintájára létrehozott díjat ugyan csak néhány éve alapították, ám idén is több mint ezer filmsztár, filmrendező és politikus jelenlétében találtak gazdára a híres stúdió színfalai között. Itt forgatták például a Moszkva nem hisz a könnyeknek című ötvenes években játszódó drámát is, amely 1979-ben elnyerte a legjobb külföldi film Oscar-díját.
Idén ismét jó esély van arra, hogy orosz vagy egy egykori szovjet tagköztársaságból, Kazahsztánból származó film legyen a világ legnagyobb érdeklődéssel várt filmdíjának nyertese.
A küzdelem a február 24-i Oscar-esten dől majd el, amikor kiderül, hogy az orosz és kazah produkciók felül tudtak-e kerekedni izraeli (Beaufort), lengyel (Katyn) osztrák (Pénzhamisítók) vetélytársaikon.
Az Amerikai Filmakadémia díjával 1994-ben egyszer már kitüntetett Nyikita Mihalkov most A tizenkét dühös ember című amerikai produkció remake-jével jutott be ismét az Oscar-élmezőnybe. A bírósági drámát hazájába helyezte: az orosz esküdteknek egy csecsen fiú felett kell ítélkezniük, aki megölte orosz katonatiszt nevelőapját.
A Kínában és Kazahsztánban forgatott Mongol a kazahokhoz közel álló történelmi alak, a nomád uralkodó, Dzsingisz kán életének epikus elbeszélése.
„Vártuk az Oscar-jelölést, és büszkék vagyunk arra, amit Kazahsztánért tettünk” – mondta Szergej Bodorov, a film orosz rendezője, aki elmesélte, hogy több ezer e-mailt kapott kazah feladóktól, akik szerint filmjének sikere bizakodással töltötte el nemcsak a kazah filmipart, hanem az egész országot is.
„Az orosz filmipar leginkább azért fejlődik, mert jövedelmező” – hangsúlyozta a The Irony of Fate (A sors iróniája) című komédia egyik szereplője. Timur Bekma?m?betov vígjátéka, egy 70-es évekbeli tévéfilm remake-je december végén hatalmas sikerrel futott Orosz?ország-szerte: forgalmazása első hónapjában 50 millió dolláros bevételt hozott.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.