Fura jelenség tapasztalható a nemzetközi sajtóban.
Szolidaritás, de kivel?
Mi mindenért dicsérték meg a pekingi rezsimet? Már azért is, hogy most nem titkolta el a szerencsétlenség tényét, hanem azonnal hírt adott róla. Azért, hogy azonnal a helyszínre küldte a hivatalos hírügynökség riportereit, akik viszonylag hűen tudósítottak a kialakult helyzetről. Számos jel miatt azonban az az érzése az embernek, ha nincs a pekingi olimpia, akkor minden másként, a szokásos módon történik, s a mostani „nyitottság” csak az ötkarikás játékok körül kialakult politikai és propagandaháború része.
Mert a kínai rezsim lényege nem változott. Pekingben őrizetbe vettek két finn újságírót, mert az egyik olimpiai létesítmény befejező munkálatait akarták fotózni. Tizenhét embert azért vettek őrizetbe, mert állítólag téves információkat tettek fel a világhálóra a földrengésről, arról azonban a rendőrségi közlemény nem szólt, hogy milyen információkat. És nyugati újságírókat nemigen engednek a katasztrófa sújtotta területekre, csak a kiválasztott hazaiakat, mint ahogy nyugati segélycsapatokat sem. Vagyis csak a píár változott. A börtönök tele vannak politikai foglyokkal, nincs előrelépés az emberi és szabadságjogok terén, nem változott a Tibettel és személyesen a dalai lámával szembeni politika.
A segítőkészség, a szolidaritás, helyénvaló – az áldozatokkal, nem a rezsimmel, mert ez utóbbi csak a burmaival összehasonlítva állja ki a próbát. Ha e két rendszer lényegét tekintjük, akkor sokkal több a hasonlóság, mint a különbség. A természeti csapás sújtotta lakosságon nem a demokrácia elveinek feladása segít. Ezért továbbra is vallhatjuk: egy magára valamit is adó demokrata politikus nem megy el az olimpia megnyitójára.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.