Már az elején leszögezendő, hogy ez a film merőben eltér az átlag hollywoodi produkcióktól: a Monster’s Ball ugyanis cseppet sem szórakoztató. Félreértés ne essék, ez a meghatározás távolról sem áll rokonságban „a film rossz” kijelentéssel.
Szörnyek keringője
A történet két ember kapcsolatát mutatja be, két emberét, akik nem is ismerik egymást, mégis az első pillanattól kezdve összeköti őket egy nem mindennapi kapocs. Ez a kapocs pedig egy halálraítélt. A lassú előrehaladás, megfontoltság jellemző az egész filmre, nem pörögnek fel az események, nincsenek hirtelen vágások, megdöbbentő fejlemények, ha ritkán felcsendül egy-egy dallam, még az sem gerjeszt semmilyen feszültséget. Ez a monoton hangulat nem tesz lehetővé semmiféle beleélést, együttérzést a szereplőkkel, csupán nézői vagyunk az eseményeknek, részesei nem. Ez a rendezés azonban nem válik kárára a filmnek, ez a „kívülállóság” teszi lehetővé, hogy a színészi játék igazi teret nyerjen, csak arra koncentrálhassunk, ahogy a két fő karakter kibontakozik, majd a szemünk láttára átmegy egy teljes változáson. A szereplők pedig igazán kitesznek magukért, minden pillantásukat, megmozdulásukat igaznak hisszük, és ez az, amitől a film igazán hitelessé válik.
A Monster’s Ball egy igazán jó film, azonban nem a multiplexek átlagközönségének. Sajátos látásmódú alkotás mindazoknak, akik egy mozi alkalmával is szeretnek a valóság talaján mozogni, és szeretik a rideg hétköznapokat a vásznon is nyomon követni a maguk bizarr, de mégis élethű formájában. (mozinet)
Szörnyek keringője (Monster’s Ball), színes, amerikai film, 111 perc, R.: Marc Forster, Sz.: Billy Bob Thornton, Halle Berry, Coronji Calhoun, Heath Ledger, Mos Def, Peter Boyle, Sean Combs
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.