Kertészet „Határtalanul”

Tavaly szeptemberben meglátogatták iskolánkat, a Karvai Szakközépiskolát a törökszentmiklósi Székács Elemér Szakközépiskola diákjai. Idén a mi iskolánkra került a sor, és a „Határtalanul” pályázat keretében a törökszentmiklósi diákok láttak minket vendégül. Kis csapatunk elindult Törökszentmiklósra Finta Gergely és Sándor Csaba tanár úr vezetésével. Tizenkét diák vett részt a háromnapos kiránduláson.

Első nap nyakunkba vettük a szép várost, és megtekintettük a helyi katolikus, majd a református templomot. Mindkettő nagyon szép volt, és sok érdekességet tudtunk meg a történetükről. Utána a Kossuth téren is eltöltöttünk egy fél órát. A városnézés után az iskolában nagy meglepetés várt minket. A törökszentmiklósi diákok látványos műsort készítettek számunkra, nyolc produkcióval. Bemutatták a hagyományos magyar táncokat, valamint ismert dalokat énekeltek, és vicces előadásokkal rukkoltak elő.

A második napon az iskola tanárai és diákjai bemutatták az iskola tangazdaságát, amely kicsit messze esik az iskolától, ezért a BAJ nevezetű autóbusszal utaztunk oda. Mivel állattenyésztést is tanulnak az ottani diákok, részben mi is betekintést nyerhettünk az iskola állatgazdaságába. Megtekintettük az iskolai tangazdaság állatállományát (szarvasmarha, juh és baromfi), és érdekes ismereteket szereztünk a haszonállatok tartásáról és neveléséről. Utána az ottani diákok segítségével elültettünk pár fiatal gyümölcsfacsemetét. Az iskolába visszatérve a péknek tanuló diákok pozsonyi kiflivel és sajtos masnival ajándékoztak meg minket. Ezután Búzás Bálint szaktanár úr bevezetett minket a virágágyások kijelölésének, szakszerű előkészítésének és a facsemeték elültetésének a rejtelmeibe. Rácsodálkoztunk a sziklakertre, mely a történelmi Magyarországot és annak domborzatát, valamint jellegzetes növényeit szemlélteti. Időközben kijöttek a Szolnoki Városi Televízió munkatársai, akik Szalai Nikolettával, Varga Angélával és a helyi diákokkal riportot készítettek a sziklakert megalkotásának szakmai szempontjairól és a testvériskolák kapcsolatáról. Ebéd után Szolnokra utaztunk, megnéztük a város nevezetességeit, például a nemrég átadott angolparkot, a Verseghy-szobrot, gyönyörködtünk a Tiszavirág hídban, majd a Damjanich Múzeum látnivalóival ismerkedtünk. Az iskolába visszatérve betekintést nyerhettünk az ottani szakmai képzésbe.

A harmadik napon megtekintettük Ópusztaszeren a Feszty-körképet, majd a szegedi vadasparkba látogattunk. Az út hosszú volt, de megérte. A vadaspark csodaszép, sok állatot megcsodálhattunk. Szeged város látványosságai közül leginkább a dóm nyűgözött le bennünket.

A kirándulás nagyszerű volt. A törökszentmiklósi szakközépiskola rengeteget fáradozott azon, hogy jól érezzük magunkat. Sok diákkal barátságot kötöttünk, akikkel tartani fogjuk a kapcsolatot. Örömmel emlékezünk majd vissza az ott eltöltött napokra.