Új-Zéland remek választás azoknak, akik modern családi nyaralásra vágynak

<p>Új-Zéland számtalan lehetőséget kínál azoknak, akik modern családi nyaralásra vágynak. Szeretné megmutatni a gyerekeinek, hol forgatták a Gyűrűk Ura című filmet? Szeretik a természetet? A hegyeket, a tavakat, az aktív vulkánokat? A Huaka Falls vízesés lélegzetelállító. De akár az őrült jet boatingot is kipróbálhatjuk.</p>

AJÁNLÓ

S akkor még nem beszéltünk az állatokról, a múzeumokról, a bumerángról, s még folytathatnánk. Új-Zéland ránk vár!

Kalandokkal teli utazás

A kalandokkal teli utazásunkat kezdjük e vad szigetország egyik legnagyobb, a Déli-sziget legnagyobb városában, Christ-churchben. Ez a város a 20. században az ország egyik kulturális központja lett, így igazán sok látnivalót kínál, ideális bemelegítésnek, hogy aztán teljes gőzzel belevágjunk a szigetország felfedezésébe!

Délnyugati irányba indulunk tovább, a Tekapo-tó mentén jutunk el Mackenzie Countryba, hogy megcsodálhassuk a Pukaki-tavat, és természetesen az ország legmagasabb csúcsa, a Mt. Cook (3755 m) sem maradhat ki a programból. Igazi paradicsom lesz a következő programpont azoknak, akik szeretik az adrenalinsportokat; ennek fővárosába, Quenstownba utazunk. Másnap egy egész napos kiránduláson ismerjük meg a Mildford Sound és Fjord Nemzeti Parkot. Szinte leírhatatlan a látvány, egy olyan természeti csoda tárul elénk, amit csak itt láthatunk. És még csak utunk elején tartunk.

Káprázatos látvány

Folytatjuk utazásunkat, még mindig délnek tartunk, jobbra a tenger, balra a hegyek, a káprázatos nyugati part. Több kilátóhelyen is megállunk, hogy gyönyörködjünk a táj zabolátlan szépségében. Majd a szárazföld belseje felé fordulunk, átkelünk a Haast-hágón, elhaladunk a türkizkék Wanaka- és Hawea-tó mellett, késő délután érkezünk az ország adrenalin- és kalandfővárosba, Queenstownba. A hatalmas hegyek és a kanyargó Wakatipu-tó közé szorult város fiatalos lendülettel lüktet. Még nem találtak ki olyan extrém sportot, amilyenre itt ne lehetne befizetni – bungee jumping, paragliding, rafting, jetboating, downhill és még sorolhatnánk. Egy kis séta a városban, vacsora egy tóparti étteremben, ital a helyi szórakozóhelyen, s már átvettük a hely dinamizmusát.

Új-Zéland színe-java

Folytatjuk utazásunkat, hogy egy újabb természeti szépséget láthassunk, a legalacsonyabban fekvő jégtáblákat, ez pedig a Fox Glacier, a Punakiaki és a Pancake Rocks. Viharos időben lélegzetelállító látványban lehet részünk. Egy kis utazás, és a Déli-sziget Blenheim részén vagyunk, ez igazi paradicsom azoknak, akik valódi nagy halakat akarnak látni. Bálna, cápa, delfin – ez utóbbival akár úszhatunk is.

Új-Zéland fővárosa, Wellington arról is híres, hogy itt forgatták a Gyűrűk Ura legtöbb epizódját. A szeles város megtekintése után érdemes megnézni az ország legjobb múzeumát (Ta Papa), megtudjuk, mit jelentett a Waitangi Szerződés, és azt is átélhetjük, milyen az, amikor egy városban földrengés van.

De nem maradhat ki a Tongariro Nemzeti Park és a Ngauruhoe bebarangolása sem, itt a csodálatos, néhol holdbéli tájra emlékeztető vulkanikus vidéken teljesíthetjük az egykori vulkáni csúcsok között haladó híres túraútvonalat, a Tongarirót. Eleinte alpesi bozótos, sík terepen haladunk, majd a Szóda-forrásoknál meredeken elindulunk felfele, és egyórás kapaszkodás után érjük el a Déli-krátert. Balra a Tongariro csúcsa jobbra A Gyűrűk Urából ismert Végzet hegye, a 2287 méter magas Ngauruhoe. A Déli-krátert elhagyva még rövid emelkedés vár ránk, elsétálunk a Vörös- és Központi-kráterek mellett, majd megcsodáljuk a Smaragd- és Kék-tavat.

Irány Ausztrália!

S ha már bejártuk Új-Zélandot, akkor nincs más hátra, mint Ausztrália felé venni az irányt, hiszen olyan közel van ez a kontinensnyi ország, hogy kár lenne kihagyni. Igaz, csak néhány város fér bele egy ilyen „kiegészítő” utazásba, de kihagyhatatlan.

Kezdjük Melbourne-nel, mely gazdag kulturális életével emelkedik ki a többi város közül. Érdemes megnézni a múzeumokat, a katedrálisokat, de a Yarra folyó partja sem maradhat ki a programból. A Nagy Óceáni Út (Great Ocean Road) is kötelező program, ezt az első világháború emlékére építették. Számos látnivaló vár ránk az úton, közülük a legfontosabb a Lorne, a Port Campbell, a 12 Apostol és a Warrnambool.

Melbourne-ből az ausztrál Alpok felé (az Alpin és a Kosciuszko Nemzeti Park) vesszük az irányt, s ha szerencsénk van, egy emuval is találkozhatunk. Ausztrália legmagasabb hegye a Kosciuszko (2230 m), itt egy turistaúton jutunk el a legmagasabb pontra. A 7 órás gyaloglás nem megterhelő. A hegy tetején a kilátás mindenkit meggyőz arról: megérte felkaptatni.

Ausztrália fővárosa, Canberra sem maradhat ki. A város annak köszönheti státusát, hogy a két nagyváros, Sydney és Melbourne nem tudott megegyezni, melyik legyen a főváros, Canberra lett a nevető harmadik. Utunk során megtekintjük a város nevezetességeit, a parlament tetejéről is vetünk egy pillantást a városra, majd elindulunk Sydney felé, amely az utazásunk kicsúcsosodása lesz.

S végül mi más zárhatná az utazást, mint Sydney, mely megér egy látogatást. Az Operaház nagyszerű látványa, a csodás kertek és parkok, melyekben papagájok szaladgálnak – Royal Gardens –, a legendás Harbour Bridge, a csodás sydney-i akvárium, számos múzeum és üzlet.

Ha van látványos, lélegzetelállító utazás, akkor az Új-Zélandot megcélzók erre számíthatnak. S ha még ennél is többet szeretnének, akkor mindezt egy ausztráliai kisebb, városlátogatós körúttal is fel lehet turbózni. Most egy programszerű bemutatóval ismerhettük meg a két ország látnivalóit, hogy aki ezt elolvassa, annak már ne az legyen a kérdés, menjünk-e Új-Zélandra és Ausztráliába, hanem az, mikor menjünk. (PR, szl)