Kultúrát a tömegnek!

Szeretek operába járni. Beülök a vörös bársonnyal bevont székre, hallgatom, ahogy hangol a zenekar, ahogy mindenki a maga hangszerének igazát keresi. Aztán elsötétedik a nézőtér, megjelenik a karmester, beint, indul a zenevarázs.

Szeretek operába járni. Beülök a vörös bársonnyal bevont székre, hallgatom, ahogy hangol a zenekar, ahogy mindenki a maga hangszerének igazát keresi. Aztán elsötétedik a nézőtér, megjelenik a karmester, beint, indul a zenevarázs. Az ember pár órára elfeledkezik a megemelt lakbérről meg a gyermek közepes bizonyítványáról. Barátnőm nemrégiben meglepett egy balettjeggyel. Csajkovszkijra, a Hattyúk tavára, nem kisebb sztárgárda, mint az orosz balett előadásában. Micsoda remek ajándék! Egész nap ennek örültem. Bányásztam elő a jegyet, hogy lássam, melyik sorban is ülök, páholy-e vagy földszinti nézőtér. Sportcsarnok? Hogy jön a klasszikus baletthez? Azt hittem, fatális tévedés, felhívtam a barátnőmet. Persze, a sportcsarnokban, hát nem nagyszerű, hogy látni fogjuk végre belülről is azt a hírneves arénát? Nyeltem egy nagyot. Masszív hokistáink illedelmesen átadják a pályát a spiccen egyensúlyozó balett-táncosoknak, akik közül csak az ügyetlenebbje csúszik majd el a jégen... Fel voltam készülve minden rosszra. De még annál is rosszabb várt. A hatalmas csarnok hideg vaslépcsői előtt fekete ruhás bodyguardok, épp csak a személyes motozástól megmenekültünk. Hideg fémfalak mindenütt, lépcső lépcső után. Ha lenéztünk, elfogott a félsz, így érezhette magát Gulliver Liliputban. Az aréna dugig, hideg van, műanyag székek a vasemeleteken. Jég helyett szőnyeg odalent, azon valami egy oldaláról nyitott doboz. Pardon, az a színpad, ezen táncolnak pazar kosztümökben a táncosok. Csak látni nem látjuk. A csarnok ovális nézőterének háromnegyede kiadva, csak a színpad mögötti rész üres. Hogy a nézők kétharmada a színpad felét sem látja a takarástól, senkit nem zavar a szervezők közül. Kérem, megvették a jegyet, egyszerre több ezren, nézzék, amit tudnak. Ha nem látják, nézzék a kivetítőn, és hallgassák a zenét. Hangszóróból. Nekünk ez így éri meg, kérem, eljövünk egyszer, leadjuk a balettet tízezer embernek, zenekart sem kell fizetnünk hozzá. Hogy Csajkovszkij talán másképp képzelte? Az ő korában még nem volt modern technika. Meg hát ő művész volt. Nekünk viszont fontos a nyereség. Meg kell, kérem, élni. Tömeget a kultúrának!

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?