Nem könnyű megfékezni a gyűlöletet, és a bűn útjába állni. A dán Anders Morgenthaler Hercegnő című véresen felkavaró animációs filmet készített, melyet még a legerősebb idegekkel rendelkező nézők is csak papírzacskóval a kezükben képesek végignézni.
Rég elvesztett ártatlanság
Megbecstelenített utópia
A filmfesztivál közönsége felhördülve fogadta a bájos, ám mégis nagyon erőszakos alkotást. Szinte nem volt olyan néző, akit ne háborítottak volna fel a látottak. A nyolcszereplős mozi véresen komoly kérdéseket boncolgat gondolatébresztő módon. Nincs menekvés, mindenki megkapja a maga feketelevesét. Aztán nyelhet, ha bír. A morális dilemmákat feldolgozó félig előszereplős film semmi újat nem kínál a nézőnek, inkább a brutalitás minél realisztikusabb megjelenítésére helyezi a hangsúlyt. A rendezőben nyilván erősen elfojtott dühök, vágyak és szexuális frusztrációk szublimálódnak. Az egyes karakterek megalkotásában elég fellapozni a napi újságokat, vagy nézni a híradásokat. Minden ott van. Ez maga a valóság. August azonban nem akarja ezt elfogadni. Értelmetlen harcokba bocsátkozik, hogy Miát megmentse a pornóvilág szennyétől, miközben észre sem veszi, maga esik áldozatul, és a végén felravatalozva fekszik a kilátástalanság oltárán. Nem segít sem a fohász, se a szenteltvíz. A szétvert, véres testmaradványok, húscafatok mögött azonban kisejlik az optimális világ fénysugara. Az idilli állapot azonban nem tart sokáig. A tanulságnak is beillő ténymegállapítást az egyik szereplő, Sonny szájából hallhatjuk: „Ez pornó, August! Ő csak egy parány részecske egy hatalmas kicseszett kirakós játékban.”
Erős idegzetűeknek
A rendező tudta, mit csinál. Nem teketóriázik. Mindent megmutat, mindent valósághűen ábrázol, de hagy egy kis kételkedni valót. A 78 perces mozi sokkoló és káprázatos is egyben. A harminckét éves direktor korábban könyveket illusztrált, és gyermekeknek szóló szórakoztató műsorokon dolgozott. A felnőtteknek szóló mese, melyben a rajzolt részeket élőszereplős felvételek váltják, csak erős idegzetűeknek ajánlott, illetve olyanoknak, akiknek már meg sem kottyannak a modern lélekgyötrő jelenetek. A hamleti lét-nemlét közötti elmélkedés nem gyerekeknek való. A fatális vérfürdő után garantáltan nem marad papírzacskó üresen. A rendező az egyik lapnak azt nyilatkozta, azért választotta ezt a formát, mert a filmben szereplő ötéves gyermek zaklatása és az erőszak túl durva lett volna igazi színészekkel eljátszatva. Az öldöklő atya története egyetlen végkövetkeztetést hagy maga után: „tűrőké és szenvedőké mennyeknek országa”. De ki akar az égbe jutni, amikor a bosszú olyan édes?
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.