Ellentétben azzal, amit Giorgio Vasari reneszánsz kori festő-művészettörténész annak idején állított, Michelangelo nem azért vette kezébe a kalapácsot, hogy megsemmisítse élete egyik főművét, az öregkori Piétát, hanem azért, hogy egyes részleteket javítson rajta.
Michelangelo és a Pieta
Ellentétben azzal, amit Giorgio Vasari reneszánsz kori festő-művészettörténész annak idején állított, Michelangelo nem azért vette kezébe a kalapácsot, hogy megsemmisítse élete egyik főművét, az öregkori Piétát, hanem azért, hogy egyes részleteket javítson rajta. Jack Wassermann, a philadelphiai Temple Egyetem művészettörténésze szerint a művész bizonyos változtatásokat akart a jelenleg a firenzei Dómban látható szobron, amelyen önmagát ábrázolta Nikodémusz alakjában, aki segít a keresztről levett Krisztust anyja ölébe fektetni. Soha nem akarta megsemmisíteni, már csak azért sem, mert hívő volt, és nagyon betartotta az egyházi törvényeket. (MTI)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.