Kristóf György táncthrillert forgat

ddddd

Lehet, hogy hamarosan új filmes műfaj születik. A kassai származású rendező, Kristóf György, akinek Out – Kihűlés című első nagyjátékfilmje 2017-ben Cannes-ban debütált, egy disztópikus thrillert kezdett forgatni, amelyben a mozgásé a főszerep. 

A Bunker című film a tánc nyelvén mutatja be a hatalom dinamikáját, amely az utóbbi évtizedekben a politikai színtért formálta. 

„Ez a disztópikus sci-fi az általunk átélt traumákból indul ki, amelyek a kommunizmus 1989-es bukását követő politikai változások hatására mutatkoztak meg Kelet-Európában, és sajnos máig tartanak. A film reflektál a hatalommal való visszaélésre, a korrupcióra és a polgári összefogás erejére is. Tükröt kíván tartani a vezetők elé, de a saját hozzájuk fűződő viszonyunk elé is” – mondta a készülő alkotásról Kristóf György.

Mélyen a földfelszín alatt él egy embercsoport. Fiatalok, idősek, nők és férfiak osztoznak a közös rabságban. Ez az egyetlen létezési mód, amelyet ismernek. A csoportot folyamatosan őrök vigyázzák, akik ijesztően hasonlítanak egymásra. Aztán egy nap összeomlik a rendszer. A foglyok elmenekülnek az ismeretlenbe. Egyikük átveszi a csoport vezetését, de a tekintéllyel együtt az egója is egyre növekszik. Fél, hogy elveszíti hatalmát, ezért fokozatosan egyre kegyetlenebb despotává válik. 

A történetet kizárólag mozgással, tánccal mesélik el a szereplők, a koreográfus a nemzetközileg is elismert szlovák származású, húsz éve Belgiumban élő Anton Lachky. A nemzetközi szereplőgárdában olyan neves táncosokat találunk, mint Ladányi Andrea vagy Bitó Kata, de szlovák,francia, német, angol, orosz és román művészek is részt vesznek a munkában. A rendező úgy véli, sikerült egy szavak nélkül is érthető, könnyen követhető történetet kitalálni, amelyben – a klasszikus értelemben vett táncfilmekkel ellentétben – nem egy absztrakt koreográfia érvényesül, hanem maguk a karakterek. 

A forgatást intenzív, négyhetes felkészülési időszak előzte meg. A táncosok napi tíz órát töltöttek a budapesti próbateremben, ahol a film alkotóival együtt kerestek közös formanyelvet a történet megjelenítésére. „Ez mindannyiunk számára új tapasztalat volt, mert ismeretlen terepen mozogtunk. A film és a tánc egymástól eltérő kifejezési módjait kellett összehangolnunk, illetve menet közben módosítanunk magán a történeten is, hogy összhangban legyen a táncosok és a mi tapasztalatainkkal, és beépíthessük a mindkét oldalról érkező új ötleteket” – árulta el a rendező. 

A Bunker szlovák–magyar–cseh koprodukcióban készül, azaz a hazai mozikban is láthatjuk majd. 

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?