Erdélyi bolyongásaink

A Nagymegyeri Kereskedelmi Akadémia és a Corvin Mátyás Gimnázium 16 tanulója a Julianus Testvériskolai Programnak köszönhetően részt vett egy ötnapos erdélyi kiránduláson.Az első megálló Segesvár volt, ahol megnéztük a csodálatos városközpontot, Vlad Tepes, ismertebb nevén Drakula szülőházát, felsét

Az első megálló Segesvár volt, ahol megnéztük a csodálatos városközpontot, Vlad Tepes, ismertebb nevén Drakula szülőházát, felsétáltunk a nevezetes diáklépcső 172 fokán, láthattuk a templom és az iskola udvarát. Szálláshelyünkön, a Gyimesfelsőloki Árpád-házi Szent-Erzsébet Líceum kollégiumában a helyiek nagy örömmel és izgatottan vártak bennünket. Másnap az iskola alapítója, „Pap bácsi” röviden ismertette a gimnázium történetét, ezután részt vettünk egy tanítási órán, majd a helyi történelem- és zenetanár tartott előadást a gyimesiek eredetéről, népszokásairól. Délután az ezeréves határ 30-as számú őrhelyét és magát a határátkelőt látogattuk meg. Egy csodálatos tájházban is jártunk, melyben a régmúlt időket idéző használati tárgyakat, ruhákat és szerszámokat állítottak ki.

Következő nap a Békás-szoroshoz indultunk. Bár az időjárás nem volt túl kedvező, ez az elképesztően gyönyörű táj megérte a hosszú órákig tartó, hatalmas, sziklás hegyeken át vezető sétát. A legendás Gyilkos-tónál pihenőt tartottunk, a tó látványával egyszerűen nem lehetett betelni. Sok érdekességet tartogatott az utolsó nap is. Mielőtt Csíksomlyóra értünk volna, megálltunk egy kopjafaparkban Nyerges-tetőn. Lenyűgöző volt a csíksomlyói kegytemplom monumentális oltára, annak gyönyörű arany díszítései és a templom rengeteg szobra. Ezt követte egy zarándokút a Hármashalomhoz. Egy kis pihenő után rövid sétát tettünk Csíkszereda belvárosában. Visszaérkezésünk után a helyiek táncházzal készültek, melybe mindenki örömmel kapcsolódott be. S hogy a Felvidékből is adjunk egy szeletet az ottaniaknak, Wunderlich Dóra és Páldi Dóra énekelt itthoni népdalokat. A remek hét után fájó szívvel búcsúztunk el a csodás helytől. Hazafelé megálltunk Farkaslakán, ahol megkoszorúztuk Tamási Áron emlékművét, majd a korondi vásárban ajándékokat vásároltunk. Mindenki remekül érezte magát, élményekkel gazdagon tértünk vissza az útról.