Minden ellenfelét legyőzte pókerben a mesterséges intelligencia

Alberta |

<p>Minden ellenfelét legyőzte pókerben egy új számítógépes program, amelyet a kanadai Albertai Egyetem és a prágai Károly Egyetem kutatói fejlesztettek.</p>

Mint arról a Science című tudományos folyóiratban beszámolnak, a Deepstack nevű szoftver mintegy harminc kiváló, a Nemzetközi Pókerszövetség által kiválasztott hivatásos pókerjátékost vert meg egy négy hétig tartó bajnokságon, amelyen a kártyajáték egyik legbonyolultabb változatát, a No Limit Texas Hold'em-et játszották.  A tudományos közlemény szerint a mesterséges intelligencia a tipikus emberi tulajdonságnak számító intuíció egyfajta verziójának köszönhette győzelmét. „A szoftver azért győzött, mert betöltötte a rést az úgynevezett tökéletesen informált játékok (dáma, sakk, gó) és a tökéletlen információjú játékok (mint amilyen a póker) között” – olvasható a beszámolóban. A „tökéletesen informált játékokban” minden játékos tud mindent arról, ami a játszmában a döntéshozatal előtt történt. Ezzel ellentétben a pókerben a logika és a megérzés egyvelegére van szükség, mert a legtöbb esetben a játékos nem tudja, hogy mi lesz ellenfele következő lépése. A kanadai és a cseh tudósok szerint a Deepstack kifejlesztett egyfajta intuíciót, és azt tovább finomította azáltal, hogy elmélyült tanulással minden döntésnél kiigazította a stratégiát. A póker hagyományosan a mesterséges intelligencia nagy kihívása, mert a résztvevők nem ugyanabból a perspektívából látják a dolgokat, és nem ugyanazokkal az információkkal rendelkeznek – mutatott rá Michael Bowling, a kutatás vezetője.  A Deepstack a folyamatos megoldás nevű technikán alapul, amelynél a program konkrét helyzetekre határozza meg a stratégiát, nem kényszerül tekintetbe venni a játszma egészét. „Minden helyzet egy mini pókerjáték. Egy nagy pókerjáték megoldása helyett e kicsi pókerjátékok millióit oldja meg. E megoldások mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer javítson intuícióján, és összességében megértse, miként működik egy pókerjáték” – magyarázta Bowling.  Átlagosan három másodpercre van szüksége a szoftvernek egy-egy döntéshez. Az Albertai Egyetemen 2006 óta dolgoznak pókerszoftveren. 2008-ra kifejlesztették a Polaris programot, amely már ért el némi sikert az emberi pókerjátékosokkal szemben, végül 2015-re elkészült a Cepheus, amely hibátlanul játszotta a póker népszerű verzióját, a Texas Hold'em-et. A játékelméleten alapuló eredményeknek számos terület vehetik hasznát. A repülőtéri biztonsági ellenőrzőpontok automatikus rendszereit például lehet úgy tervezni, hogy a pókerhez hasonló bizonytalanságot és hiányzó információt is beépítsék.
Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?