Bravúr a brit kislemezlistán

Nagy-Britannia kislemezlisáján a dalok helyezését 2005 áprilisától a maxi CD-n értékesített és az online zeneáruházakból letöltött példányok együttes száma adja.

Nagy-Britannia kislemezlisáján a dalok helyezését 2005 áprilisától a maxi CD-n értékesített és az online zeneáruházakból letöltött példányok együttes száma adja. Az összesítésre kizárólag akkor kerülhetnek fel, ha a boltokban is kaphatók legalább korlátozott példányszámban, az amerikai listával ellentétben a digitális letöltés önmagában nem teszi lehetővé a szereplést. A listát összeállító The Official UK Charts Company március közepén módosított a szabályon, a dalok már a boltokba kerülés hetében is szerepelhetnek a listán, tehát egy héttel korábban felkerülhetnek, mint eddig, ha megfelelő számban töltötték le az internetről. A szakmabeliek úgy gondolták, a rendelet hatására megszűnik a rajt–cél győzelem, a legnagyobb érdeklődéssel várt felvételek a középmezőnyben debütálnak majd, s csak a következő héten, a bolti eladással együtt kerülhetnek be az élmezőnybe. Szinte mindenki kizárta annak lehetőségét, hogy egy dal már az első héten megszerezze az első helyet a letöltéseknek köszönhetően, mondván, még Nagy-Britanniában sem terjedt el ennyire az internetes vásárlás. Erre máris rácáfolt a Gnarls Barkley nevű duó – a hagyományos hanghordozón (maxi CD-n) tegnap forgalomba került Crazy című felvételével a héten a lista csúcsán debütált. A duót az angol hip-hop lemezlovas, Danger Mouse és az amerikai rapper, Cee-Lo alkotja. Mouse a producere a tavalyi év egyik legsikeresebb anyagának, a Gorillaz második stúdiólemezének. 2004 februárjában szakmai berkekben hatalmas felháborodást váltott ki, amikor a The Beatles The White Albumát ötvözte Jay-Z The Black Albumával, Jay-Z éneke alatt a gombafejűek zenéje hallható, és The Grey Album címmel megjelentette. A korongot villámgyorsan betiltották, a lemezlovasnak ugyanis nem volt engedélye a The Beatles zenéjének felhasználásához. Azóta a feketepiac és az illegális zeneletöltő honlapok egyik legkeresettebb anyaga. „Crazy című dalunkat képtelenség bekategorizálni. A hip-hop szellemiségével átszőtt rockzenének titulálnám. Ez az r&b egyfajta alternatívája” – nyilatkozta Mouse a Los Angeles Timesnak. „A Gnarls Barkley teljesítménye mérföldkő a brit zenetörténetben, megmutatta, hogy végleg beköszöntött a legális letöltések időszaka” – mondta Gennaro Castaldo, az angol HMV üzletlánc szakértője.

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?