Mivel már a századik bőrt húzzák ugyanarról a zagyvaságról, azt tettem a tévékészülékkel, amit szerepe szerint Kari Györgyi Bacsó Péter Banánhéjkeringő című filmjének nyitójelentében a számítógép képernyőjével: fogtam és kihajítottam a sokadik emeletről. De nem úgy, mint Györgyike, üvegen keresztül.
Tévétipró lettem
A csúcs, amitől emeletközi ejtőzésre indítottam a tévét, az a meglehetősen merész vállalkozás volt, amellyel a legutóbbi lakó-sztárokat műveltségi vetélkedésben tették próbára. Olyan cselekedet ez, mintha Pacsirtát – tudják, a kitűnő színésznő, Nagy Anna életre keltésében a Kosztolányi-regényhős – beválasztanák a Miss World (világszépe) versenybe! Előbb még némi remény ébredt bennem, hogy semmi baj nem lesz, hiszen kisokoska, aki egyszer már lebőgött irodalmi és képzőművészeti tudásával, ezúttal felvértezve jött: mondta, még Szerb Antal irodalomtörténetébe is belenézett. Na, gondoltam, ezek után olajozottan megy majd minden, hiszen annyi biztos ragadt rá, hogy tudja: Ady Endre magyar költő. Azt meg – világcsúfjára! – csak nem kérdezik meg, hogy: holt költő-e, vagy él-e még. Nehéz lenne bizony megmondani, hiszen a költők megátalkodott villakerülők; a fene ismeri őket! Baj viszont van velük bőven – mutatja ezt az is, hogy a sorkérdés, amely József Attila egyik legismertebb versével volt kapcsolatos, igencsak nagy fejtörést okozott. Egy versszak összekevert sorait (összesen négy rövidkét!) kellett helyes sorrendbe rakni.
S láss csodát, egyetlenegynek még sikerült is a tíz
versenyzőből! Na, de ilyet... (való)világ, ess hasra!
Szegény József Attila, ó, be csalódna, ha megtudná, hogy egész népét ma már nemhogy középiskolás fokon nem, de még csak alapiskolás szinten sem tudja tanítani.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.