Fotó: HBO
SOROZATDARÁLÓ: A gazdag, vakációzó amerikaiak csak dugni akarnak
Bár A Fehér Lótusz eredetileg minisorozatnak indult, a siker hatására az HBO Maxnál meglátták benne egy tökéletes antológiasorozat lehetőségét: végül is csak annyit kell tenni, hogy minden egyes új évad a White Lotus névre hallgató fiktív luxusszállodalánc egy másik egységében játszódjon, mindig egy új kompániával és új vezérmotívummal a középpontban. Míg az első szezonban a fő téma a gazdag fehérek privilegizált életmódja volt, addig a folytatás (melynek főhősei szintén nagyrészt gazdag és fehér amerikaiak) egyértelműen a szexualitás a genderkérdések körül forog.
A showrunner, Mike White szerencsére nem az a típusú alkotó, aki prédikálna, számára az a legfontosabb, hogy izgalmas, mély karaktereket mutasson nekünk a lehető legjobb színészek megformálásában (a pletykák szerint White néhány A-kategóriás sztárt is visszautasított, hogy az általa ideálisnak gondolt szereplőgárdával dolgozhasson), és olyan szituációkat dolgozzon ki számukra, melyek által komoly morális próbatételek elé állíthassa őket. Az új évad foglalkozik megcsalással, hűséggel, szexfüggőséggel, munkahelyi szexuális zaklatással, sőt még azzal is, hogyan változnak generációról generációra a nemek közti szerepek, és White mindezt úgy mutatja be, hogy csupán mutat nekünk egy csomó dúsgazdag amerikait, akik egy festői tengerparti hotelben töltik a vakációjukat. Természetesen egymással is interakcióba kerülnek, de a legfőbb összekötő kapocs köztük két környékbeli fiatal prostituált, akik a White Lotus vendégei között flörtölve próbálják minél inkább megszedni magukat, lehetőleg úgy, hogy közben azért ők is jól szórakozzanak, természetesen mások kontójára. A két lány így vagy úgy szinte minden vendéggel kapcsolatba kerül, sőt a jelenlétük a kirobbantója jó néhány konfliktusnak, miközben talán ők ketten a legszerethetőbb, legártatlanabb figurái a második évadnak.
White az első szezonhoz hasonlóan most is lassan indít: az első két epizódot még jobbára a karakterek bemutatására használja, a konfliktusok nagyrészt a harmadik résztől kezdenek beindulni. Az alkotó abban is hű marad a korábbiakhoz, hogy rögtön az első rész elején megtudjuk, haláleset történik a hotelben, és természetesen csak a végére derül ki, hogy a karakterek közül ki húzta a rövidebbet. A Fehér Lótusz azonban továbbra sem operál krimis vagy thrilleres elemekkel, ez inkább egy jópofa, elég gonosz humorú szatíra arról, milyenek vagyunk mi, emberek – vagy legalábbis Mike White milyennek lát minket – , amikor vakációzni megyünk.
A szereplőgárda megint elsőrangú, Aubrey Plaza, Michael Imperioli, Haley Lu Richardson vagy Simona Tabasco személyében már megvannak az új közönségkedvencek, és a forgatókönyvíró tudja úgy csavarni a szálakat, hogy időnként meglepődjünk. Az HBO időközben már a harmadik szezont is berendelte, és milyen jól tette: a White Lotus hotelekre és vendégeikre nem lehet ráunni.
Tóth Csaba
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.