A péntek esti előadás végén a diákok megköszönték tanáruknak a felkészítést. Az álló vastaps egyik műsor végén sem maradt el (A szerző felvétele)
Gyémántbirodalom és Mamma Mia!
Fárasztó hétvégén vannak túl a Tsízió Diákszínpad tagjai, akik négy előadást játszottak végig a galántai kultúrház színpadán pénteken és szombaton. A nézők utoljára láthatták előadásukban a Mamma Mia! musicalt és bemutatták az első saját darabjukat Gyémántbirodalom címmel.
Utoljára láthatta a Mamma Mia! musicalt a közönség a Tsízió Diákszínpad előadásában. A szombat délutáni és esti előadáson közel hétszázan tapsoltak a galántai diákoknak, akik a tőlük megszokott hatalmas erőbedobással ismét fergeteges hangulatot teremtettek. A Gyémántbirodalom című darabot pénteken ugyancsak kétszer adta elő a társulat, olyan nagy volt az érdeklődés, hogy szinte percek alatt beteltek a helyek az online foglaláskor, annak ellenére, hogy a nézők nem tudták, milyen előadásra mennek.
Saját darab
A Gyémántbirodalom, a szerző és egyben a diákszínpad vezetője, Ollé Krisztina szerint modern musical, egyébként pedig egy vicces, humoros mű. „Szeptemberben, miután hatalmas sikerrel előadtuk a Mamma Mia!-t, nem tudtuk, hogyan tovább. Azon gondolkodtunk, hogy maradunk a musical műfajnál, de bármelyiket megnéztem, egyiket sem tudtam elképzelni a Tsíziónak. Az idősebb csoporttagok meggyőztek arról, hogy talán érdemes úgy tekinteni a Tsízióra, mint egy olyan diákszínpadra, amelynek az előadására nemcsak az előadott darab miatt jön el a közönség, hanem a neve miatt is kíváncsiak lehetnek rá. Megegyeztünk, hogy egy teljesen ismeretlen művet választunk. Korábban már volt egy elképzelés, egy történet a fejemben, amivel elkezdtem kicsit játszani, azon gondolkodni, mi lenne, ha ezzel kezdenénk valamit, így született meg a Gyémántbirodalom” – mondta el Ollé Krisztina.
Népes társaság
A diákszínpad vezetőjének figyelembe kellett vennie, hogy negyven-ötven tagja van a csoportnak, minden évben leérettségiznek a legidősebb diákok és csatlakoznak újak, tehát állandóan változik a csapat összetétele, ráadásul a koronavírus-járvány miatt elrendelt, karanténban telt időszakok is megnehezítették a dolgát. Eleinte kisszínpados megoldáson gondolkodott, zene és tánc nélkül. „Van azonban egy nagyon ügyes tagja a Tsíziónak, Daru Emese, aki hihetetlenül jó táncos és koreográfus, kár lett volna kihagyni a táncot a műből. A harmadikos lány rendkívül tudatosan, minden zeneszámot aprólékosan elemezve, testvére, Csenge segítségével készítette el a táncos részeket, amelyekben minden lépésnek értelme és jelentősége van. Gál Sárának köszönhetően saját zeneszámok is születtek, aki szerintem zseniálisan megzenésítette a szövegeket. A hangszerelés és a felvétel Morvay Csaba, egykori diákunk és tsíziós stúdiójában készült. A saját dalok mellé közismert zeneszámokat válogattunk össze. A maszkok, a díszlet elemeinek elkészítésében Szarka Zsófi jeleskedett” – beszélt elismeréssel a diákokról a csoport vezetője.
Kihívással teli szerepek
A Gyémántbirodalom megírásakor Ollé Krisztina a kedvenc modern drámáihoz hasonló koncepciót követett. „Ezeknek a műveknek nincs a hagyományos drámákra jellemző ívük, a végén nem egy katarzisban csúcsosodik ki a történet, akár több főszereplőjük van. A Gyémántbirodalomban minden megjelenik, ami a 21. században körülöttünk van: az igaz szerelem, a csalódás, bűnözők és más érdekes karakterek. Igyekeztem úgy kiosztani a szerepeket, hogy a diákoknak kicsit ki kelljen lépniük a komfortzónájukból, tényleg szerepet játsszon mindegyikük. Úgy gondoltam, ha arra kértek, hogy legyen saját darabjuk, akkor kapjanak komoly feladatokat” – árulta el Ollé Krisztina. A Tsízió Diákszínpad szeretné még műsoron tartani az ugyancsak nagy sikert aratott saját darabját, ősszel valószínűleg újra láthatja a közönség.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.