Budapest. A rendőrségi helyszínelők sok, a tettesek azonosítására alkalmas ujj- és lábnyomot rögzítettek a szentendrei Czóbel Múzeumban, ahonnan a múlt héten péntekre virradó éjszaka ismeretlen tettesek elloptak négy értékes festményt. A képek együttes értékét a múzeum 120 millió forintban jelölte meg.
Sok nyomot találtak a Czóbel Múzeumban
Az ujjlenyomatok összevetése rendkívül időigényes munka, ezért más módon is keresik a lehetséges elkövetőket. A legintenzívebb kutatás az úgynevezett „értékesítési vonalon” zajlik. A nyomozók az ismert orgazdákat, valamint a „szürke zónában” is tevékenykedő legális műkereskedőket ellenőrzik, tőlük próbálnak meg információhoz jutni arról, hogy volt-e igény az utóbbi időben a feketepiacon Czóbel-képekre, volt-e olyan érdeklődő, akit nem legális forrásból származó képek is érdekeltek volna, vagy kínáltak-e a műkincspiacon ismeretlen személyek Czóbeleket megvételre.
Az 1976-ban, 93 éves korában meghalt festő Mme Daudet portréja, Pihenő nő, Kalapos nő és Ülő fiú című képét akasztották le a betörők a múlt csütörtökön, kora hajnalban a falról. A tolvajok egy ablakrácsot lefeszítve jutottak be az épületbe, és bár a riasztóberendezés jelzett, az nem a rendőrségre volt bekötve, hanem a megyei múzeumi központba, így a behatolók zavartalanul távozhattak zsákmányukkal. Az őrnek hét gyűjteményre kellett vigyáznia. Egyébként Magyarországon évente húsz-harminc múzeumi betörést jelentenek a rendőrségnek. A templomok és magángyűjtemények kincseit ennél is jóval gyakrabban fosztogatják. Az okozott kár 500-600 millió forint körül van egy évben. Az országos gyűjteményeknek viszonylag megfelelő a védelmük, az önkormányzati intézmények némelyikét inkább csak a jó szerencse óvja.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.