Nem tudtad, hogy Fernando az egyik leggazdagabb argentin családból származik? Apja hatalmas örökséget hagyott rá, egy hatalmas haciendát, ültetvényeket, lovakat és tehéncsordát. Gazdag segnoriták versengenek kegyeiért. Naiv vagy kedveském, ha azt gondolod, hogy pont téged vezet majd az oltár elé…
Izgalmasabb, mint Hamupipőke meséje
A leggyakrabban női nevekkel találkozunk – Esmeralda, Rosalinda, Vad angyal, Milagros. Ezekben a sorozatokban szinte kötelezően megjelenik hamupipőke, a naiv, szépséges szegény lány, aki valami véletlen folytán beleszeret egy gazdag fiúba. Természetesen az egész család ellenzi ezt – mármint ahol van egyáltalán család. A szappanoperák tartalmát öt percben el lehetne mesélni, de az is igaz, hogy így nem lenne valami izgalmas. Nem tudnánk nap mint nap örülni, beleélni magunkat a történetekbe, nem tudnánk átizgulni 500-600 részt. Ez idő alatt persze nem sok dolog történik. Összeismerkedik két fiatal, de persze akadnak vetélytársak, akik idegesítő módon elválasztják őket. Vannak rossz karakterek is, akiknek egy része elnyeri méltó büntetését, egy része pedig a végére imádja a főhősöket. Előkerülnek a családtagok, a meghaltnak hitt apa vagy anya, a nem létező testvér, a nagymama, a kutya… és mindenki tovább él boldogan.
A dél-amerikai teleregények iránti óriási érdeklődés vitákat váltott ki a szakértők körében. Arra keresik a választ, vajon ezek a speciális, kissé naiv, szentimentális és irreális sorozatok milyen hatással vannak a társadalomra, s miért ennyire közkedveltek a nők körében. Egyértelmű választ máig sem adtak, általában megelégednek azzal, hogy ócsárolják a néző ízlését, és figyelmeztessenek: veszélyessé válhat, ha fontosabbá válik a fiktív világ.
Egyes pszichológusok szerint a nők azért kedvelik a teleregényeket, mert beleélhetik magukat a különböző élethelyzetekbe, belemerülhetnek egy rózsaszín világba.
A mai modern nő azonban nem a Rosalindák és Esmeraldák világában él, sőt nem is a dallasi típusú szappanoperák világában, amelyek általában arról próbálják meggyőzik a nőket, hogy életük legmagasztosabb célja az, hogy családjukat egységesnek és boldognak lássák, hogy mindent megbocsátó anyák legyenek, hogy harcoljanak a gazdasági és társadalmi szabadságukért. A mai modern nő már szabad, önálló, aki gyakran a karriert részesíti előnyben. Ez tükröződik az új stílusú sorozatokban is, mint amilyen az Ally Mc Beal, a Murphy Brown és természetesen a Szex és New York. Ez utóbbit ugyanaz a Daren Star találta ki, aki a Beverly Hills 90210-et és a Melrose Place-t. A „Sex and the City“ vérbő komédia, a nagy négyes a legkínosabb helyzeteket is mulatságos formában tálalja. Olyanok, ők mint a Spice Girls – okosan kiválogatott csapat. Carrie Bradshaw áll a történet középpontjában. A New Yorki újságírónő hetente jelentkező társasági rovatában izgalmas témát boncolgat: a férfi-nő kapcsolatok sűrű erdejébe vezeti be olvasóit, megírja a saját, és barátnői gazdag tapasztalatain alapuló sztorikat.
Bátran indul felfedezőútra, anyagot gyűjt bőszen, és közben szorgalmasan püföli laptopját. A metropolisz szex-szcénája rajta és barátnőin keresztül tárul elénk. Samantha Jones valódi végzet asszonya típus. Határtalan önbizalommal rendelkezik – amit akar, azt meg is szerzi. Buja, túláradó szexualitása ebben nagy segítségére van. A másik barátnő, Miranda Hobbes éles eszű, csípős nyelvű jogász. A negyedik lány, Charlotte York a romantikus jó kislány – legalábbis ő az, aki nyíltan vállalja, hogy még hisz az igaz szerelemben. A többiek ezt sikeresen titkolják... Carrie megismerkedik élete szerelmével, Mr. Biggel, akivel aztán sok-sok részen át folytat viharos viszonyt. Az igaz szerelmet keresi és nem töri meg a kudarc sem.
A sztorik többnyire valódiak, legfeljebb a neveket változtatták meg. Mr. Biget például az életben úgy hívják, Ron Galotti, és a Vogue kiadója.
A gépezet beindult, a Szex és New York az HBO egyik legsikeresebb saját gyártású sorozata lett. Hullott a díjözön: a Carrie-t megformáló Sarah Jessica Parker három egymás utáni évben nyerte el a rangos Golden Globe-díjat (1999, 2000, 2001). A filigrán színésznő egyébként a Szex és New York egyik társproducere is.
És hogy mi a siker titka? Nos, ez a sorozat nem lacafacázik. A szókimondó, kendőzetlen stílus és az örökzöld téma nézők millióit szögezi a TV-képernyők elé hétről-hétre. Nézzük meg, mit gondolnak menő, harmincas egyedülálló nők a férfiakról! Mit gondolnak a szexről? És főleg: hogyan művelik? Kivel? Hol? Milyen gyakran?
Bushnell volt az első, aki a ma harmincas, negyvenes sikert sikerre halmozó manhattani nők, a szuper-emancipált amerikai nő-társadalom szokásaival, problémáival foglalkozott.
Carrie Bradshaw azonban számunkra egy elérhetetlen világ mesemondója. Nem azzal foglalkozik, hogy mit vegyen vacsorára, ki menjen a gyerekért az iskolába, beér-e reggel időben a munkahelyre, mennyit fogyjon, hanem azzal, hány ezer dolláros a szeretett férfi karórája, vagy hány szupermodellel feküdt le a múlt héten. Jó téma, tagadhatatlanul izgalmasabb, mint hamupipőke meséje dél-amerikai változatban. (v-d, it, origo)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.