Két, eddig kiadatlan Orson Welles-forgatókönyv bukkant fel a cannes-i filmvásáron egy müncheni ügynökség jóvoltából.
Mind a két könyv Welles múzsájától, munkatársától és feleségétől, az író-forgatókönyvíró-színész-rendező Oje Kodartól származik, hitelességükhöz nem férhet kétség.
Welles-forgatókönyvek a cannes-i filmpiacon
Két, eddig kiadatlan Orson Welles-forgatókönyv bukkant fel a cannes-i filmvásáron egy müncheni ügynökség jóvoltából.
Mind a két könyv Welles múzsájától, munkatársától és feleségétől, az író-forgatókönyvíró-színész-rendező Oje Kodartól származik, hitelességükhöz nem férhet kétség. (Kodar 1967-től 1985-ig, azaz a rendező haláláig dolgozott Wellesszel, és számos filmjében szerepelt, például a Velencei kalmárban, és a Mélységben.) Az ügynökség igazgatója elmondta, hogy a müncheni Film Múzeumban helyezik el a kéziratokat, ám azok megvalósítási és remake jogaira mindenképpen szeretnének üzletet kötni Cannes-ban. Általános vélemény szerint a két könyv mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot a piacon. Az egyik Karen Blixennek (alias Isak Dinesen, a Távol Afrikától írója) egyik regényéből készült pszichothriller Álmodók (Dreamers) címmel, amely a tizenkilencedik század végén egy fiatal pár utazásával indul. A szerelmesek elefántcsontért tartanak Zanzibárba, ám Kelet-Afrika partjainál csatlakozik hozzájuk egy titokzatos nő, és a találkozás mindhármuk életét feldúlja. (Az eredeti regény egy spanyol nemes szemszögéből meséli el a történetet, amelyben a szerelmi háromszög egyik szereplője gyilkosságba hajszolja a főszereplőt.)
A másik – befejezetlen – könyv egy amerikai férfi történetét meséli el az 1950-es évekből, aki spanyol feleségével együtt egy fiatal szélhámos áldozatául esik.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.