A sorozattá alakított dráma nem volt új műfaj, mégis újdonságnak számított, amikor megjelent a rádióban. A szappanopera elvileg a szentimentális regényből alakult ki, legalábbis nagyon sok a hasonlóság közöttük.
A tisztességes cselédlány története
A sorozattá alakított dráma nem volt új műfaj, mégis újdonságnak számított, amikor megjelent a rádióban. A szappanopera elvileg a szentimentális regényből alakult ki, legalábbis nagyon sok a hasonlóság közöttük. Ha például megnézzük a tizennyolcadik században kiadott Pamela szerkezetét – ezt a művet az első modern regények között tartják számon –, tartalmi és szerkezeti párhuzamokra találhatunk. Samuel Richardson egy „dolgozó nőt” (hivatása szerint szolgálólányt) mutat be, aki sanyarú sorsa ellenére is végtelenül tisztességes: elutasítja a háziúr ajánlatát, ezzel elnyeri szívét és megérdemelt jutalmát, a társadalmi megbecsülést – és természetesen az előnyös vagyoni helyzetet. Érdekes módon a regény akkor is népszerű maradt, amikor a társadalmi tudat már nem igényelt efféle meséket, vagyis a Pamelához hasonló cselédlányok akkor is tisztességesek maradtak, ha esetleg nem tudtak ellenállni a csábító ajánlatnak. A téma számos szappanoperában megjelenik, népszerűsége azóta sem csökkent. (a-t.c)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.