2004 tavaszán Axel, a Kerozin ordibátora terveiről beszélt. Elmondta, új tagokat verbuvált maga köré, mivel társa, Mosquito ezentúl a háttérben marad, és beavatott minket a megjelenés előtt álló lemez (!) kulisszatitkaiba. Szavait az Új Szó is csokorba kötötte.
A rémálom visszatér
Hősünk beharangozott tervei közül a legtöbb megvalósult, a többi pedig meghiúsult, ám ez utóbbi érthető, azóta sok víz lefolyt a Dunán. Elmondása szerint fokozatosan rá kellett döbbennie, hogy a váltás jóval bonyolultabb. „Az előkészületek és a lemez munkálatai a tervezettnél hosszabb időt vettek igénybe. A felvételek megírása mellett a szervezés és a stúdiómunka felügyelete is rám maradt. Már nemcsak szövegíróként és énekesként vettem részt a produkcióban, hanem zenei producerként is” – nyilatkozta.
2004 tavaszán még arról szólt a fáma, hogy társa, a billentyűs Mosquito a megszaporodott produceri teendői miatt másodhegedűs lesz, fellépésekre nem kíséri el őket, de az alkotói és stúdiómunkálatokból alaposan kiveszi a részét. Ehhez képest mindössze egy dalnál van feltüntetve társszerzőként, és három felvételénél működött közre. Axel a Kerozin zenekarrá kovácsolódását ígérte, ez meg is valósult, az új felállásban a frontember mellett Koperda Tamás gitáros, Törös Attila basszusgitáros és Szilágyi István dobos kapott szerepet.
A legnagyobb kérdés persze az volt, mi valósul meg a stílusváltásból. Az album ismeretében inkább úgy fogalmaznék, hogy a kivitelezés módja változott meg, stílusváltásnak ezt nem nevezném. Igaz, eltűnt a dance, techno, s velük együtt a szintetizátor is, és helyettük lett rock, pontosabban punkelemekkel átszőtt rockzene, de ez régebben is jelen volt, a dance-t a múltban is rock- és punkelemekkel dúsították – zenéjük sosem mutatott hasonlóságot a Scooterrel, sokkal inkább Billy Idollal. Most teljesen a rock irányába vitték el hangzásukat. Mondom, a változásokat a kivitelezésben találjuk: eddig számítógépen írták a zenét, most a gépet csak a felvételekhez és keveréshez használták, tőlük eddig idegen hangszerekkel dolgoztak. A szövegvilág viszont semmit sem változott, továbbra is a buli, csajok, szex és pia állnak középpontban. A legtöbb dal a szöveg miatt kizárja magát a rádiók műsorából. Szerencsésebb lett volna visszafogottabb szövegű felvételt választani első kislemezdalnak, és nem a Hip Hip Hurrá!!! címűt, ezt már az első mondat hallatán félredobják a zenei szerkesztők. A korong előzetesen a Tartály címet kapta, jelezvén, hogy tele lesz minden jóval, ám utólag új cím született: A rémálom visszatér. Szerintem ez jobban tükrözi a Kerozint, ugyanis zenéje egyeseknek valóban kész rémálom. Főleg a szülőknek. Amikor meghallják, mit hallgat csemetéjük, a legtöbbjük bizonyára gondolkodóba esik, hol csúszhatott hiba a nevelésbe…
Axel a szóban forgó interjúban arról is beszélt, hogy akkortájt fejezték be Bonnie & Clyde című daluk átdolgozását. Mondta, hogy lesz apropója, mivel film készül a hírhedtté vált miskolci bűnözőpárosról, a magyar Bonnie és Clyde-ról. A felejthető filmalkotást azóta el is felejtettük, az átdolgozás viszont itt van, és jobban szól, mint az eredeti. Az albumon hallható a Nagypapa punk volt és a Kismalac átdolgozása is, ez utóbbival vált ismertté a duó ’98-ban – kevesen tudják, hogy egy Carmen-felvétel alapján készült. Axel azt is beharangozta, hogy a lemezen szerepel majd egy lassú, igazi rádióbarát dal, a Meghalok érted című. Tényleg szerepel. Ebből lehetne rádiós sláger, biztos el is adná a lemezt, bár hatalmasat csalódnának, akik pusztán ennek ismeretében vennék meg, eléggé kilóg a sorból. A borítón olvasható, hogy egy barátnő örök emlékére íródott. Axel elmesélte, hogy mindig saját életéből merít ihletet a szövegíráshoz, a felvételek megtörtént sztorin alapulnak. Mozgalmas élete lehet, ez önmagában az utolsó, a legdurvább szövegű Többet sosem iszom címűből is leszűrhető – a The Sex Pistols slágere, a Friggin In The Riggin’ és a Yankee Doodle című népdal alapján íródott.
A Kerozin a legjobb albumát készítette el, ez nem vitás. A kivitelezés gyökeres változása ellenére az összhatás maradt a régi, így aztán a rajongótáborban sem lesz változás. Aki csípte az egykori duót, az a rockzenekarrá változott formációt is szeretni fogja, akitől meg a punkos zene – legyen az dance vagy rock – és a szókimondó szövegvilág távol áll, azokat Axelék most sem fogják meghódítani.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.