Jelentős utazási kedvezmények most csak az Új Szó olvasóinak

bubo

A BUBO utazási ügynökség mostantól kilenc héten át exkluzív kedvezményeket biztosít az Új Szó olvasóinak. Minden héten több utazási csomag is jelentős árengedménnyel foglalható, e héten köztük van a cikkben szereplő kínai körutazás is, most 40 százalékos kedvezménnyel.

qr bubo

Hogy megtudja, milyen utazások vannak e héten kedvezményben, látogasson el a bubo.sk/ujszo oldalra vagy olvassa be mobiltelefonjával az itt található QR-kódot. Az első utazás Kínába vezet.

Kína legjava

Egy birodalmi utazás, amelyet látni kell. Egy nagy túra, amelyen 7 UNESCO-helyszínre látogatunk el, ezek mindegyike hihetetlenül érdekes arcát mutatja az országnak. Látni fogjuk a kínai császárok Tiltott Városát, az agyaghadsereget, megmásszuk a kínai nagy falat és nem maradnak ki Kína legmagasabb felhőkarcolói sem.

1–2. nap. Utazás Kínába, minőségi légitársasággal. Érkezés Kína legnépesebb városába, Sanghajba, amely az első hely volt az országban, amely nyitott a Nyugat felé irányuló kereskedelemre. Érkezés Pudong negyedbe, itt található a szállásunk is, az első pillantások a lenyűgöző felhőkarcolókra.

bubo

3. nap. Sanghaj mindenkit elvarázsol nagyságával, az átgondolt közlekedési rendszerével és a rengeteg zöldterülettel a városon belül. Utazás a világ egyik leggyorsabb vonatján, amely 301 km/-s sebességgel halad, majd egy szupergyors lifttel felmegyünk a pénzügyi központ kilátójába. Délután az öltönyök hagyományos kínai népviseletté változnak, hiszen egy hangulatos 400 éves kertbe látogatunk. Sanghaj elvarázsol minket.

4–5. nap. Miután megismertük Sanghajt, Kína belsejébe repülünk, itt minden lassan változik. Xi An városába repülünk. Az egykori fővárosában vagyunk, amely egyben a Selyemút kezdete és vége is, egy igazi multikulturális város. Itt meglátogatjuk az agyaghadsereget is, amely a 20. század egyik legnagyobb régészeti felfedezése, egyben az egyik legnépszerűbb turistacélpont az országban. Majd a következő nap a Nagy Vadlúd Pagoda fogad minket, a kínai fordítás bölcsője és a buddhizmus országos elterjedésének központja. Megnézzük, hogyan alakult ki a kínai írás, és mi a logikája. Tudja, hogyan írnák a nevét kínaiul? Kína kontrasztjaihoz adjuk hozzá a muzulmán negyedet, és a világ egyik legegzotikusabb mecsetét, amely a nyüzsgő muzulmán bazár sikátoraiban van elrejtve.

6–7. nap. Nagysebességű vonattal utazunk Luoyangba. Kelet felé utazunk Henan tartományba, ahol további UNESCO-emlékhelyek várnak ránk. A leghíresebbek közé tartoznak a Longmen-barlangok: itt betekintünk a buddhizmus jelentőségébe a kínai történelemben. 2340 barlang, többezer felirat, több tucat buddhista pagoda és több tízezer szobor. Folytatódik az út, mely során ellátogatunk a shaolin templomokba is és egy bemutatóra is elmegyünk, ahol a kínai harcművészet rejtelmeibe kaphatunk betekintést. Majd este éjszakai hálókocsis vonattal utazunk a fővárosba, Pekingbe.

8–11. nap. Az utazásunk utolsó szakaszában a fővárost és környékét barangoljuk be. Az első nap az Ég templomát nézzük meg, amely ma már egy közösségi térré változott. Este egy nyüzsgő bevásárlónegyedben sétálunk, itt lehetőség van vásárolni, megkóstolni a helyi ízeket és a bátrabbak skorpiót is ehetnek. Ha már Pekingben vagyunk, akkor nem maradhatnak ki az olyan látnivalók, mint a kínai nagy fal, a Tiltott Város, a nyári palota, a Tienanmen tér, de a közelmúltbeli ötkarikás játékok olimpiai stadionját, a Madárfészket is bejárjuk. A kínai fővárosban eltöltött napok tesznek pontot e fantasztikus körutazás végére, így élményekkel gazdagon térhetünk vissza Európába.

(Fotók: Adam Záhorský, Zuzka Habeková / BUBO)