<p>Juraj Bartoš (1944) kiállítása nyílt meg tegnap Pozsonyban: a fényképész sajtófotósként kezdte, s képeinek dokumentáló szemlélete máig megmaradt. Egyaránt idegen tőle az önkifejezés-önmegvalósítás vagy a riporttípusú valóságábrázolás.</p>
Az utca emberei
Kiállításának kurátora, Aurel Hrabušický szerint leginkább a Bauhausnak azokat a fotográfusait idézi, akik mindössze „kattintgató dokumentaristáknak” tartották magukat. Lényegében az utca, a városi ember szociológiája érdekli, leggyakrabban a nyilvános helyek, találkozási pontok, s mindig az emberek, maga a siető, meg-megálló, közömbös vagy érdeklődő tömeg. Juraj Bartoš munkái talán azzal is a hozzá hasonlóké fölé emelkednek, amilyen szívós konoksággal követi – egy szűkebb közösség, esetünkben a leginkább a fővárosi (ezenbelül a ligetfalui), részint egy tágabb, a szlovákiai közönség, valamint a világ nagyvárosainak járókelői – az utca benépesítőinek életét.
Megtekinthető a Szlovák Nemzeti Galériában (Esterházy-palota, Štúr tér 4.,) november22-ig.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.