Már nem luxus az egzotikus nyaralás

Phuket Freedome Beach

Jelentősen csökkentek a repülőjegyárak a népszerű egzotikus nyaralóhelyekre, így aki szeretne télen is nyaralni, annak ezért már nem kell sokkal többet fizetnie, mint egy nyári tengerparti kirándulásért. 700–800 euróból már kihozhatunk egy 7 éjszakás egzotikus nyaralást.

Az utóbbi idők trendjei alapján ma már a legtöbb egzotikus nyaralóhelyre találunk akciós repülőjegyet, 400–500 euró közötti áron (néha még ennél is olcsóbban), így ehhez „csak” egy megfelelő minőségű és árú szállást kell foglalni. Igaz, vannak olyan célállomások is, ahova stabilan drágák a jegyek és a szállások – ilyen például a Maldív-szigetek, Zanzibár, Mauritius, vagy éppen a Seychelles-szigetek. Bali a kettő között ingadozik, oda a repülőjegy kicsit drágább (550–700 euró), ám a szállások olcsóbbak (akár ötcsillagos hotelben is megszállhatunk, személyenkénti és napi 30–35 euróért, reggelivel), így a kettő kiegyenlíti egymást. Ha rápillantunk az akciós árakra, akkor láthatjuk, hogy két olyan régió van, ahova kedvező áron tudunk jegyet foglalni – ez a Dél-kelet-Ázsia és néhány amerikai nyaralóhely, főként Miami, Kuba, Mexikó.

Ázsia felé a legjobb a nagy repülőtereket választani (Bangkok, Phuket, Kuala Lumpur, Szingapúr), hiszen ide sok járat közlekedik, és ezekről a repülőterekről a helyi légitársaságokkal nagyon olcsón elutazhatunk egy másik helyre, ha a régióból is szeretnénk még megnézni néhány nevezetességet (vagy akár a tengerparti helyre, ha oda drága a közvetlen járat). Ebben a régióban egyébként nemcsak a repülőjegyek olcsók, de a szállás is – még főszezonban is találunk rendkívül kedvező áron, jó minőségű három-, négy- vagy ötcsillagos hotelben, 25–40 euró közötti áron (adókkal és reggelivel). Csak arra kell ügyelni, hogy kerüljük el a kínai újévet, ami idén február második hete – ekkor ugyanis elözönlik a kínai turisták a régió tengerpartjait, nagyvárosait, és ez nemcsak hatalmas tömeggel, de lényegesen magasabb szállásárakkal is jár. Tehát ha sikerül kifogni egy 450–500 eurós jegyet – ebben általában már benne van a feladható csomag (23–30 kg légitársaság függvényében) és a fedélzeti ellátás is –, és találunk egy jó minőségű szállást 7 éjszakára 30 euróért (összesen 210 euró), akkor akár 660 euróból is megszervezhetünk egy téli thaiföldi nyaralást. Ha egy kicsit igényesebbek vagyunk, akkor sem kell 750 eurónál többet fizetni. Ez az ár pedig nem sokkal több (sőt, néha még alacsonyabb is), mint egy nyári all inclusive tengerparti nyaralás. Igaz, ebben az árban csak a repülőjegy, a szállás és a reggeli van benne, ám a helyszínen nagyon olcsón ehetünk, ihatunk, így ez nem jelent jelentős pluszkiadást.

Idén jelentősen csökkentek a jegyek Amerika felé, a népszerű tengerparti célállomásokra szintén 400–500 euró közötti áron tudunk jegyet foglalni. Igaz, ebben a régióban a szállás már kicsit  borsosabb áron foglalható (40–60 euró között találunk egy háromcsillagos szállodát – általában reggeli nélkül). Alternatív megoldás lehet, ha többen utazunk (például egy baráti társaság), és egy airbnb-s lakást foglalunk – így a szállás költsége jelentősen csökken.

Így egy egyhetes nyaralás Miami tengerpartján sem kerül többe 750 eurónál. Ha pedig inkább utazási irodával menne, akkor sem kell sokkal többet költenie, egy all inclusive nyaralás Dominikán vagy Mexikóban, négycsillagos hotelben, 1000–1100 euró körüli áron is lefoglalható.