Szeptember közepén tíz DUE-s (Diák- és Ifjúsági Újságírók Egyesülete) társammal együtt zötykölődtünk egy elhagyatott gyárudvar irányába. Kicsit világvége hangulatunk volt, de miután a busz megérkezett, kételyeink a helyet illetően szertefoszlottak.
Egy szappanopera díszletei közt
Két hónappal előbbre járnak
A következő jelenet előkészületei közben Bányai Gábortól megtudtuk, hogy amit most láttunk, az nagyjából október vége felé jelenik meg a képernyőn, ugyanis két hónappal előbbre járnak a forgatással, mint ami a televízióban látható. A forgatókönyvvel pedig még előbbre járnak, körülbelül 6 hónappal. Ennyivel előre kell tudniuk, mi is lesz a folytatás, és hogy mire akarják majd kihozni az egyes jelenetekkel a cselekményt. Sorjában végigjártuk az egyes helyszínek díszleteit, közben a producer egyre több apró kulisszatitkot árult el a szobákról, falakról, a megvilágításokról, a színészekről és a produkcióról.
300 milliós díszletek
A díszletek, amelyek között sétáltunk, közel 300 millió forintba kerültek. Minden egyes epizód forgatása 5 millió forint költséggel jár. Gazdaságossági szempontból például egész hétre előre fölveszik az összes jelenetet az adott helyszínen az összes szereplővel. A szobák és a kórházi folyosók végén lévő ajtók meglepően más helyiségekbe vezetnek, mint ahogy azt gondolnánk. Kiderült az is, a valóságban nincs is több emelet, csupán ügyes trükkökkel érik el azt a hatást, ami végett a néző biztosra veszi, hogy emeletes az épület.
Néha csak egy kis díszletrendezés kell ahhoz, hogy egy szobát több jelenethez, több emeleti helyszínként is fölhasználhassanak. A nappali és éjszakai felvételek pedig javarészt csak a megvilágítástól függenek, kicserélik a lámpákat, és már folyik is a forgatás tovább.
Kulisszatitkok
Miután elhagytuk a stúdiók világát, a sorozat producerével a büfében folytattuk a beszélgetést, ahol további részleteket tudtunk meg a színészek kiválasztásáról, a stáb összeállításáról, és az apró trükkökről, amelyeket a drámaibb fordulatok kedvéért alkalmaznak.
Bányai Gábor szerint a legnehezebb és legfontosabb munka az epizódok végét olyan érdekfeszítően befejezni, hogy a nézőt másnap is a televízió elé vonzza. Ettől már csak a pénteki és az évad végi rész csattanóját nehezebb megtervezni. Gyakorlatilag ezen áll vagy bukik a sorozat népsze?rűsége és nézettsége.
Elmesélt olyan részleteket is, hogy Gesztesi Károly, alias Füredi Attila például előszeretettel eszik azokban a jelenetekben, ahol ő csak mellékszereplő, és a díszlet különböző pontjaira ragasztja fel magának a szövegeket, amelyeket éppen nem tanult meg. Persze a jelentősebb jeleneteknél minden mondatot pontosan megtanul, de a többi alkalommal nem terheli fölöslegesen az agyát.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.