A somorjai madáchosok Londonban

somorjai giminazisták Londonban

Hosszú idő után, szeptember második hetében végre újból londoni tanulmányútra indultak a somorjai Madách Imre Gimnázium diákjai. Ezúttal repülővel utaztunk, amellyel kényelmesen és gyorsan juthattunk el a brit fővárosba.

A szálláshelyünk Blackheatben, festői környezetben, a Greenwich Park közvetlen közelében volt. Miután elfoglaltuk a szobáinkat, már várt ránk az idegenvezetőnk, aki kedvességével és érdekes történeteivel tette még élvezetesebbé városnéző túráinkat.

Az első nap Westminster környékén barangoltunk, láttuk a Parlamentet, a Big Bent, a westminsteri apátságot, majd következett a Downing Street 10, a lovas őrség palotája és a Buckingham-palota. A St. James' Parkban, majd a Green Parkban is sétáltunk, megcsodáltuk azok növény- és állatvilágát, mókusokat etettünk, miközben színes papagájok röpködtek a fejünk felett. Sötétedés előtt még sikerült megnéznünk a Trafalgar Square-t, a Piccadilly Circust és a Leicester Square-t. A napot egy finom vacsorával zártuk a Covent Garden környékén.

Másnap a bőséges reggeli után újból útnak indultunk vidám csapatunkkal. A szállástól 5 perc sétára volt a vonatmegálló, ahonnan 15 perc alatt a központba értünk. Itt először a Towerban tettünk egy körutat, amely során a Tower egyik őre kalauzolt minket, s közben érdekesnél érdekesebb történetekkel szórakoztatta a közönségét ékes angol nyelven. Itt őrzik az angol koronaékszereket, melyeket mi is megcsodálhattunk. A rendhagyó történelemóra után a modern jelenbe repített minket a felhőkarcolók közt található The Garden at 120 liftje – a tetőteraszról csodás kilátás nyílt a város legmodernebb és legdinamikusabban fejlődő negyedére.

Akinek nem volt elég a magaslatokból, ezután még felgyalogolhatott a nagy londoni tűzvésznek emléket állító The Monument tetejére is, ahova nem kevesebb mint 311 lépcsőfok vezetett.

Aznapi túránk végén átkeltünk a London Bridge-en, láttuk Shakespeare Globe színházának replikáját, majd a Millenium Bridge-en is átgyalogolva megcsodálhattuk a Szent Pál-székesegyházat. A napot vásárlással fejeztük be az Oxford Streeten, de előtte még beugrottunk a 3D-s The Butterfly Trail nevű kiállításra is. Az eseménydús nap után a vacsorát fáradtan, de nagyon jó hangulatban költöttük el Blackheath egyik éttermében.

ujszo

A következő napunkat Windsorban töltöttük. Az itteni a világ legnagyobb jelenleg is lakott kastélya, ahol viszont mi, turisták is bepillantást nyerhetünk a királyi család által használt dísztermekbe, egykori szobákba, báltermekbe és a trónszobába. Megcsodálhattuk így a több száz éves porcelángyűjteményt, Rubens és Van Dyck festményeit és egyéb relikviákat – kardokat, puskákat, harci felszereléseket. Rövid sorban állás után láthattuk Mary hercegnő babaházát is, amely a 19. századi arisztokraták életét örökíti meg miniatűr változatban. A körutat a Szent György-kápolnában fejeztük be, ahol láthattuk a pont két éve elhunyt II. Erzsébet királynő sírhelyét is.

Ezután szabad program gyanánt Windsor hangulatos utcácskáin sétáltunk, és élveztük ennek a tipikus angol kisvárosnak a hangulatát.

Utolsó napunkat sétával indítottuk a szállónk mellett található Greenwich Parkban. Első utunk a greenwichi obszervatóriumhoz vezetett, melyen keresztülhúzódik a 0° hosszúsági kör. Ezután a Nemzeti Tengerészeti Múzeumot tekintettük meg, majd volt időnk kicsit vásárolni a kézműves-, valamint ebédelni streetfood piacon. London verőfényes napsütéssel búcsúzott tőlünk, miközben visszagyalogoltunk a szállásunkra, ahol már várt ránk a reptéri transzfer.

Diákjaink felejthetetlen élményekkel, tapasztalatokkal és még szorosabb baráti kapcsolatokkal gazdagodva tértek haza erről az izgalmas és igazán jó hangulatban töltött kirándulásról.