<p>Nem kell túlzottan odafigyelni a történetre, nem szükséges különösebben belehallgatni a dialógusokba, csak minden részletre kiterjedő figyelemmel kell nézni (3D-s szemüvegen keresztül) A beavatott című sorozat újabb, második epizódját, és akkor élvezhető moziként élhetjük át A lázadót. Hagyni kell, hogy hasson ránk az a sodró lendületű akciózuhatag, amely a gerincét és az erősségét adja Robert Schwentke rendező és csapata munkájának.</p>
Menekülés a romvárosból
TALLÓSI BÉLA
Az akciók közötti hézagokat kitöltő bugyuta, unalmas és didaktikus párbeszédek alig adnak hozzá valamit az elnagyolt cselekményhez. A lázadót a kreatív, izgalmas látvány – vagyis a monumentális természeti és épített helyszínek pazar fényképezésével, valamint az elkápráztató víziók és álmok vizualizálásával megteremtett futurisztikus képi világ – teszi több mint elfogadható mozivá a maga műfajában.
Ennek az epizódnak – melyben a fiatalok, Tris (Shailene Woodley) és Négyes (Theo James) vezetésével tovább folytatják küzdelmüket az elnyomó rendszer ellen – egy parádésan dizájnolt csodadoboz a főszereplője. Az Alapítók üzenetével olyan titkot rejt magában, amely a műveltek csoportjának hidegvérű vezetője, Jeanine (Kate Winslet) számára az elfajzottak elleni harcban döntő fontosságú információkkal szolgálhat. A hatalommániától megittasult Jeanine hadjáratot indít az elfajzottak ellen, hogy segítségükkel kinyissa a dobozt, és megfejtse a rejtélyét. A feladatra viszont csak egy százszázalékos elfajzott alkalmas. Ilyen pedig csak egy van. A bátrak egy csoportjával kibővült lázadók vezére, Tris. Ő a legideálisabb alany, aki a doboz kinyitásával segíthet a múlt igazának feltárásában és abban, hogy békét teremtsenek a csoportokra osztott társadalomban.
Tris és Négyes Jeanine katonáival folytatott küzdelme akkor éri el a tetőpontját, amikor Tris bekerül Jeanine elektronikai csúcstechnikával felszerelt laboratóriumába, és a lányt szimulációnak vetik alá. A romantikával erősen átszőtt és a harci jelenetekkel felturbózott film a szimuláció jeleneteivel tud egyedi és ütős lenni.
Önmagában az az esztétikai minőség képes hosszú ideig ámulatba ejteni a nézőt, amelyet Jeanine laboratóriuma képvisel. A díszlet remek minimalista-futurisztikus belső- és műépítészeti makett. A vizuális orgia folytatódik a Tris szimulációja során feltáruló álomvilág képeivel – minden más felejthetővé, érdektelenné válik e látványbravúr bűvöletében. Ha valami, ez biztosan megmarad a filmből. Meg a feloldó élmény, amelyet a film végső akkordja nyújt. A ridegséget árasztó szuperdíszletben kibontott rengeteg agresszív jelenet után a városlakók elindulnak, hogy kitörjenek a kerítéssel körbevett, romos Chicagóból.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.