Gothika
Egy szigorúan őrzött női börtön sokaknak félelmetes intézmény. Miranda Grey számára azonban izgalmas szakmai kihívás: egy pszichológus szinte minden kóros lelki elváltozással találkozhat itt. Egyik legérdekesebb páciense Chloe, aki azt állítja, a bűnöket, melyekkel őt vádolják, a sátán követte el.
FILMEK A HÉTEN
Egy szigorúan őrzött női börtön sokaknak félelmetes intézmény. Miranda Grey számára azonban izgalmas szakmai kihívás: egy pszichológus szinte minden kóros lelki elváltozással találkozhat itt. Egyik legérdekesebb páciense Chloe, aki azt állítja, a bűnöket, melyekkel őt vádolják, a sátán követte el. Miranda harmonikus házasságban él, és szereti a munkáját. De vannak erők, amelyekkel szemben mindez kevés. Egy este egy sebesült lány áll az úton: ő félrerántja a kormányt, és mire magához tér, újból munkahelyén, a börtönben találja magát. A rács másik oldalán. Azt mondják neki, megölte a férjét. Azt mondják, megőrült. Egykori paciensei közé zárva egyre nehezebben őrzi meg a józan eszét. De saját poklán kívül Chloe világába is alá kell szállnia. Sokáig küzd a gonoszság és az őrület vonzása ellen, míg rá nem jön: csak akkor juthat el az igazságig, ha hagyja magát, és alámerül az irracionális, földöntúli őrületbe.
Gothika, am. thriller, 2003, 97 perc, R.: Mathieu Kassovitz, Sz.: Halle Berry, Robert Downey, Bernard Hill
A Passió
Úgy élhetjük át Krisztus szenvedéstörténetét, mintha ott lettünk volna – minden mozdulat közvetlen közelében. A hitelesség érdekében az akkor és ott használt, ma már holt nyelven, arámiul és latinul megszólaló film a Getsemáne-kertben való virrasztástól követi az utolsó 12 óra eseményeit Jézus elfogatásán és megkínzatásán keresztül a kereszthaláláig, illetve – rövid utószóként – a feltámadásáig. Az evangéliumokban elbeszélt történetek java, Jézus életútja, tanításai, csodatételei, itt csupán néhány jól megválasztott, villanásnyi visszapillantásban jelenik meg. A szenvedés ábrázolásában Gibson a véres részletességig megy el: jöjj és lásd, mit viselt el az Isten fia, hogy az emberiséget megváltsa a bűntől! Látjuk, mit tesz a korbács az emberi bőrrel, látjuk, hogyan törték össze arcát, hogyan hajszolták végig Jeruzsálem utcáin vállán a kereszttel, hogyan ütötték át szöggel kezét-lábát. A kínok és a kegyetlenség ábrázolásának naturalizmusát apró horroreffektusok egészítik ki a történet láthatatlan résztvevője, a Sátán jelenlétét érzékeltetve. Az eredmény az egyik legbrutálisabb film, amelyet valaha készítettek, hiába igyekszünk kényelmes előítéleteinkbe, biztonságos cinizmusunkba kapaszkodni, a képek ütnek, mint egy faltörő kos.
A passió (The Passion of the Christ), 2004, amerikai filmdráma, 127 perc, R.: Mel Gibson, Sz.: James Caviezel, Maia Morgenstern, Monica Bellucci, Claudia Gereini
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.