Fotók: Pavol Harum/Archív Danubiana Meulensteen Art Museum
Felhúzni a vitorlát, beugrani a vízbe – kiállításajánló a hétre
Az elemi gesztusokat, az emberi figura átalakulásainak lehetőségeit tanulmányozza egy kortárs festő a Danubiana kortárs művészeti múzeum nagyszabású tárlatán. Kristína Mésároš festőművész színpompás, szimbolikus festményei a változást és az idő múlását is vizsgálják.
Az Eredet (Origin/Počiatok) című kiállításon vissza-visszatérő témákat és motívumokat szemrevételezhetünk. A kiállítás a fiatal, Ausztriában élő hazai festőművész pályáján vezeti végig a látogatót. Kristína Mésároš mindennapi eseményeket ábrázol, melyekben saját tapasztalatai és az azokhoz kötődő környezetek, tájak és helyzetek jutnak főszerephez.
Mit árul el a vízbe ugró emberi test az idő múlásáról? És hogyan áll mindez kapcsolatban a táj átalakulásával? Az alkotót az elemek hirtelen változása érdekli, amely valahol a festészet örök kérdésére utal vissza: hogyan képes a festő mozgást ábrázolni a statikus vásznon? Ahogy arra a kurátor, Peter Megyeši világít rá, Kristína Mésároš munkáin a vízbe ugró emberi test nemcsak a fizikai mozgás megjelenítéseként izgalmas, hanem szimbolikus jelentősége is van: egyfajta átalakító élményként, valaminek a kezdeteként értelmezhetjük.
Szintén visszatérő motívumokként jelennek meg a navigációval és a hajózással kapcsolatos képek, melyek egy ember életútjának lehetőségeit firtatják, míg a mozaikok rácsa, a házfalak a művész gyermekkori emlékeiből eredő motívumok. A szimbolikus tartalom itt is tetten érhető: a struktúra változása, töredezettsége a felejtést, az emlékek fokozatos eltűnését vizualizálja.
A kiállítás február 23-ig látogatható a Danubiana kortárs művészeti múzeumban.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.