Az rikai pite sztárjai a mozirajongók szeme előtt cseperedtek felnőtté. Ezért aztán nem csoda, hogy az amerikaiak kíváncsisága milliókat csal ki a zsebükből, amikor végre a két főhős esküvőjét követhetik figyelemmel a vásznon.
Amerikai pite az oltár előtt
Jim (Jason Biggs) és Michelle (Alyson Hannigan) esküvője valamilyen titokzatos oknál fogva még J.Lo és Ben Affleck első közös filmjénél (és első nyilvános csókjánál) is nagyobb vonzerővel rendelkezik. Utóbbi (azaz a Gigli című film) épp egy időben került a mozikba az Amerikai pite 3 – Az esküvő című vígjátékkal, és alig tizedét kasszírozta a premiert követő hétvégén.
Egy dolgot ugyanis már megtanult a közönség: bármi történjék is Jimmel, Michelle-lel és barátaikkal, annak köze van a szexhez, és bővelkedik a vicces helyzetekben. A trilógiává bővült komédia alkotói gondoskodnak arról, hogy ne érje csalódás a nézőt.
A legutóbbi epizód óta hőseink évek óta elhagyták a középiskolát, és felemás érzésekkel viseltetnek jövőjük iránt: örülnek, hogy már szinte felnőttek, de kicsit bánják, hogy örökre véget értek a viharos kamaszévek.
„Ebben a filmben az a klassz, hogy a sok meredek poén mellett tele van igaz érzelmekkel, mert a szív dolgaival nem lehet viccelni” – állítja a Stiflert alakító Sean William Scott. „Az első két részben végigkísérhettük Michelle és Jim fejlődését. Most jutottak el odáig, hogy Jimnek szinte teljesen benőtt a feje lágya, és minden vágya, hogy tökéletes esküvőn vehesse el szerelmét, Michelle-t.” A probléma csak az, hogy a barátai – többek között épp Stifler – még nem jutottak el oda érettségben, ahová ő.
„Ez a trilógia a szereplők életének nagy fordulatait mutatja be” – nyilatkozta a forgatókönyvet jegyző Adam Herz. „Az első rész a szüzesség elvesztéséről szólt, a második pedig a felnőttkor különös közeledtéről tudósított, amikor az ember olyan zavarba ejtő kérdéseket kezd magának feltenni, mint hogy „Ki vagyok én? Kicsodák a barátaim, és mi történik velem?” A harmadik rész ugyebár egy esküvőről szól, amihez igazán nem kell magyarázatot fűzni.”
„A pités filmek hőseit azért szereti a közönség, mert ráismerhet bennük magára vagy a barátaira” – veszi át a szót Chris Bender producer. „Mindenki elveszti egyszer a szüzességét, és még az a baleset is megtörténhet vele, hogy házasságra adja a fejét.”
Az Amerikai Pite stábja nem tervezte, hogy egyszer trilógiává terebélyesedik az alapötlet. Az első részt jegyző Weitz fivérek (Paul és Chris) időközben háttérbe is húzódtak, és a harmadik epizód készítésében már csak kreatív producerként vettek részt.
„A második rész készítésekor letettük a nagyesküt, hogy ha folytatjuk, nagyon jól fogjuk csinálni. Azt hiszem, tartottuk magunkat az eskühöz!” – mondja Chris Moore producer. „Adam forgatókönyve bravúros, mert az összes olyan szereplő, akit vissza akartunk hozni, belefért a történetbe. Sok figura sajnos kimaradt, mert az új sztori már nem róluk szól. A színészek ezt tökéletesen megértették, és nem sértődtek meg.”
A menyasszonyt alakító Alyson Hannigan egyáltalán nem volt szkeptikus: „Amint meghallottam, hogy egy esküvőről szól a harmadik rész, tudtam, hogy az eredmény falrengető lesz. Adam már kétszer telibe talált, ezért azt gondoltam, harmadszorra biztosan még nagyobbat alakít. ĺgy is lett. A harmadik rész hatványozottan hozza az első két rész poénjainak merészségét és a történetre jellemző emberi melegséget.”
A mese azonban valószínűleg itt véget is ér. A szereplők közül többen – mindenekelőtt az egyre magasabbra ívelő karriert befutó Jason Biggs – már inkább „felnőtt” filmekben bizonyítana. Adam Herz, a forgatókönyvíró is éppen egy önálló vígjátékon dolgozik, melyből – életében először – ő maga rendez filmet. A csapatot tehát vélhetően utoljára láthatjuk együtt a mozikban szeptember 25-étől. (o)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.