CSELÉNYI LÁSZLÓ
itt ülök ezen a kényes mesébeillő szenvedélyek
itt ülök ezen a kanca mindkét orcája kifacsarva
az indulat nem az én gondom itt ülök e térben s ontom
képtelenül feszül a húrja a gondolat fekete kútja
csörömpöl zakatol az ének gondolatok kékek fehérek
én meg csak ülök és nem értem érteni bár egészen
topolyafa koponya-násza a világmindenség cigánya
a világmindenség-rekettye elordítom rekedtre
fázom dübörög szenvedélye itt ülök ezen a sekélyes
domboldal-bár ficseri fecske a szenvedélyes naplemente
antiromantikája kábít a képzelet aritmiáit
egyedül hallgatod e kéket az indulat-kevély fehéret
a nap elcsorduló szirupja a dinamit-kábító rumba
mesébe illő csontok csontja itt ülök e szennyes csatorna
menjek ne menjek itt maradhat kakukkfiókának salaknak
koponya-vak a szenvedélyek itt ülök és lassan elvérzik
Hetvenéves Cselényi László (1938), a szlovákiai magyar irodalom „harmadvirágzás-korszakának” enfant terrible-je, a mai magyar irodalom „legelszántabb avantgardis?tája” (Esterházy ). A fenti vers a Madách-Posonium Könyvkiadó hamarosan megjelenő tisztelgő kötetéből való, s mintegy összekapcsolja a már csak a puszta szöveg (a szó- és mondatszerkezetek, egymás mellé rendelések, szócsonkolások) által „elbeszélt” szubjektumot a korábbi, még hagyományos versolvasási stratégiák alapján is felismerhető lírai énnel. – E vers közlésével kívánunk a költőnek még sok termékeny évet. (T. Á.)
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.