Selyések Arany János nyomában

Budapesti tanulmányúton járt a komáromi Selye János Gimnázium II.D osztálya decemberben.A kiránduláson egy pályázat jóvoltából vehettünk részt, melyre Danczi Annamária tanárnő nevezett be. A Petőfi Irodalmi Múzeum írta ki az utaztatási pályázatot 2017-ben, Arany János születésének 200.

A kiránduláson egy pályázat jóvoltából vehettünk részt, melyre Danczi Annamária tanárnő nevezett be. A Petőfi Irodalmi Múzeum írta ki az utaztatási pályázatot 2017-ben, Arany János születésének 200. évfordulója alkalmából. Az elnyerésére általános és középiskolások is pályázhattak, az anyaországból és a határon túlról. A kiránduláson Arany János életével és műveivel ismerkedhettünk meg interaktív formában. Köszönjük a múzeumnak is a lehetőséget.

Első állomásunk az Országos Széchényi Könyvtár volt, ahol rögtön kiderült, ez esetben miért írjuk két é-vel az ismert Széchenyi nevet. Az épületbe belépve megszabadultunk a felesleges kabátoktól és a nehéz hátizsákoktól, majd elkezdődött a tárlatvezetés. Az egész tanulmányi kirándulás középpontjában Arany János születésének 200. évfordulója állt. Ennek függvényében tekinthettük meg a kiállítást, amelyen nagy élményt jelentett testközelből látni Arany kéziratait, jegyzeteit, rajzait, aláírását. A tárlatvezetőnknek köszönhetően interaktív módon közelebbről megismerhettük a balladáit, élete fontos mozzanatait. Megtudtuk azt is, hogy Arany rendkívül bölcs és szerethető ember volt. A tárlat alapos megtekintése után még volt időnk körülnézni a könyvtár többi helyiségében is.

A könyvtár után utunk a Petőfi Irodalmi Múzeumba vezetett. Még a múzeumlátogatás előtt szívélyesen fogadtak és meleg ebéddel vártak minket a Károlyi étteremben. Amikor mindenki befejezte az étkezést, átvonultunk a Petőfi Irodalmi Múzeumba. Egy nagyon szimpatikus és igazi „művészlélek” tárlatvezető várt ránk. Tudtuk, hogy nem fogunk unatkozni. Nem is csalódtunk. Csupa érdekes feladattal látott el minket. Voltak, akiknek Ágnes asszony ügyéről kellett újra tárgyalást nyitniuk, egyesek képet elemeztek, míg mások a kiállítás egyes elemeit mutatták be közelebbről. Sok hasznos információval gazdagodtunk mind Arany Jánossal, mind Petőfi Sándorral kapcsolatban. Egy külön szobát szenteltek e két ember erős barátságának. Csak úgy pörögtek az események, senki sem unatkozott.

A kiránduláson kihasználtuk a budapesti tömegközlekedést is. Metróztunk és buszoztunk is. Közben szépen beesteledett, kigyúltak a gyönyörű ünnepi fények a városban. Következhetett az elmaradhatatlan karácsonyi vásár. Itt szabad utat kaptunk. Igazi karácsonyi hangulatba kerültünk, sült gesztenyét ettünk és puncsot ittunk (persze alkoholmentest).

Este a Centrál Színházban tekintettük meg a New York-i komédia című Woody Allen-darabot. Az egész színház zengett a nevetéstől, egymást érték a jobbnál jobb poénok. Ennek köszönhetően kiengedtük a gőzt, kipihentük a nap fáradalmait. Nagyon jól éreztük magunkat, köszönjük szépen a lehetőséget!