Felfedező nyári körúton jártak az ekeli kisdiákok

Táborozi jó – tudja ezt az a huszonhat ekeli kisdiák is, aki a nyári szünetben elindult, hogy felfedezze Közép-Szlovákia tájait.Az ekeli Hetényi János Alapiskola gyermekseregének – Ódor Mónika tanító néni szervezésében – ismételten felejthetetlen ötnapos kirándulásban volt része.

Az ekeli Hetényi János Alapiskola gyermekseregének – Ódor Mónika tanító néni szervezésében – ismételten felejthetetlen ötnapos kirándulásban volt része. Idén Libetbányára vitt az utunk (buszunk) a Lubetha vendégházba. Útközben megálltunk Nyitrán, ahol felmentünk a várba, megnéztünk néhány szobrot és elfogyasztottuk a tízórainkat. A következő megálló a zsarnócai Állatpark volt, ahol lehetett parittyázni, útvesztőben tekeregni, állatokat simogatni, valamint az is kiderült, hogy súlyunk alapján milyen állatok lehetnénk.

A második napon ellátogattunk Zólyomlipcse várába, ebéd után túraképpen lesétáltunk a faluba megnézni a főteret, visszaérve vadvirágokat, különféle terméseket gyűjtöttünk, melyekből ikebanákat készítettünk. Vacsora után – ahogy a többi napon is – következtek a közös esti programok: sokat játszottunk, versenyeztünk, nevettünk és jelmezekbe is beöltöztünk.

A harmadik nap délelőttjén íjászkodtunk. A gyerekek kipróbálhatták a hagyományos íjat és a számszeríjat is. Délutáni programként „lehűtöttük magunkat” egy cseppkőbarlangban Bystrán, ezután birtokba vettük a kalandpark minigolfpályáit Tálén. A kisebbek és a nagyobbak is a nekik kijelölt pályákon „csúszhattak-mászhattak”, legyőzve a sokszor bizony nagyon keskeny és imbolygó akadályokat. Akik nem a hevedereket ragadták meg, azok a golfütőket kapták kézbe, és azon igyekeztek, hogy legalább egyszer betaláljanak.

A negyedik napon délelőtt karkötőket készítettünk, és nem maradt el a gyerekek körében nagyon közkedvelt keresős játék sem a szálláshely körül. Délután gumicsónakokba szálltunk, és tíz kilométert eveztünk a Garamon. A vízen jó néhányan egyesre vizsgáztak erőnlétből, bátorságból és kitartásból is. Mint utólag kiderült, a gyermekeknek ez a program tetszett a legjobban. Az utolsó estét most is tábortűzzel, sütögetéssel, a táborról szóló versek felolvasásával és az eltelt négy nap kiértékelésével zártuk.

A tábor utolsó napján összecsomagoltunk, játszottunk egy utolsót az elmúlt napok eseményeinek, helyszíneinek felelevenítése, rögzítése céljából, és az ebéd elfogyasztása után, ha fájó szívvel is, de elindultunk hazafelé.

Ódor Mónika tanító néni és két segítője, Czita Edit tanító néni és jómagam őszintén reméljük, hogy mindenki sok élménnyel gazdagodott, jól érezte magát, és jövőre is velünk tart.