<p>Mivel kedden végre Kim Dzsong Un észak-koreai vezető is előkerült, talán megállhatunk egy pillanatra, hogy áttekintsük az elmúlt napok eseményei közül azokat, amelyekre mint kultúrtörténeti mérföldkövekre tekint majd vissza az utókor.</p>
Az új Mona Lisa
Beyoncé és párja, Jay-Z nemrég azzal lepték meg a nyilvánosságot, hogy kislányukkal felkeresték a párizsi Louvre múzeumot. A két amerikai popcsillag lefotóztatta magát a Mona Lisa előtt, szelfiztek egyet a Szamotrakhéi Nikével, Antonio Canova híres alkotása előtt pedig megpróbáltak olyan pózba tekeredni, amilyenbe a mögöttük álló Ámor, miközben életre kelti Pszichét.
A mélyen elgondolkodtató, sejtelmes légkörű képeket feltöltötték a közösségi portálra a rajongóknak, utána pedig valószínűleg visszamentek a hotelbe. Este elmentek a haverokhoz bulizni, az egész pedig úgy marad meg emlékeikben, mint egy tartalmasan eltöltött délelőtt, amelyet az Európa nevű ország Párizs nevű városában abszolváltak, afféle kötelező kultúrprogramként. De az is lehet, hogy művészemberek lévén csupán szerették volna élőben is látni azokat az alkotásokat, amelyek évszázadokkal, évezredekkel ezelőtt legalább olyan kiemelkedő teljesítménynek számítottak, mint manapság az ő dalaik. Az sem kizárható ugyanakkor, hogy nem tudták mivel agyonütni az időt, vagy hogy fogadásból fényképezkedtek da Vinci híres festménye előtt, pusztán azért, mert azt hallották: ez menő. Beyoncé egyébként a fotón éppen olyan arcot vág, mint Leonardo egykori modellje, még a fejét is úgy tartja, mosolya azonban nem sikerült olyan rejtélyesre, mint a Giocondáé. Matthew A. May amerikai marketingszakértő a dizájngondolkodásról írt könyvében kifejti, hogy a Mona Lisa azért olyan hatásos, mert mosolya nem direkt, hanem csupán sejtető mosoly.
A látogatás körülményei is nagyon rejtélyesek, mivel a család a képek tanúsága szerint a Louvre üres folyosóin bolyong, holott a múzeumban minden nap tömegek tolonganak, a Mona Lisához például oda sem lehet férni. Talán éjjel mentek, vagy VIP-jegyük volt. Vagy leretusálták a képekről a tömeget. Nem is ez a lényeg, hanem hogy ott voltak, és elkészült a kép, amely legalább annyira elgondolkodtató, mint maga a Mona Lisa. Olyan, mint az esernyő és a varrógép találkozása a boncasztalon.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.