Az Eufória alkotója, Sam Levinson minisorozata, Az idol részben szatíra a popszakmáról, részben pedig egy toxikus kapcsolat bemutatása. Előbbiként többnyire működik, utóbbiként nem igazán.
SOROZATDARÁLÓ: A popsztárok élete nemcsak játék és mese
Az idolt nagy csinnadrattával mutatták be az idei Cannesi Filmfesztiválon, hogy aztán a nagyrészt negatív kritikák hatására a nyár eseménysorozatának szánt produkció körül gyorsan csillapodjanak a kedélyek, bár némi botrány így is akadt körülötte. Még jóval a premier előtt a Rolling Stone magazin kellemetlen riportot közölt a produkcióról, amiben azt fejtegették, mi vezetett ahhoz, hogy a korábbi női showrunnert leváltsák, és a sorozat nagy részét újraforgassa Sam Levinson, az Eufóriával elhíresült alkotó, akiben az HBO-nál annyira bíznak a Zendaya-széria sikere óta, hogy gyakorlatilag carte blanche-t (a sorozat után másképp tekintesz majd e kifejezésre) kapott tőlük. Az idol egyébként nemcsak az ő szerelemprojektje, hanem legalább ilyen fontos résztvevője a sorozatnak Abel Tesfaye, vagy ismertebb nevén a Weeknd nevű popsztár, aki nemcsak főszereplőként, hanem íróként, producerként és zeneszerzőként is részt vett a produkcióban. A sorozat fő helyszíneként szolgáló óriási luxusvilla a sajátja volt, ráadásul az ő segítségével tudott a stáb stadionban forgatni, ugyanis a turnéja koncertjére is beengedte a filmeseket. De Az idol nemcsak neki, hanem Lily-Rose Deppnek is sokat jelent. Johnny Depp és Vanessa Paradis lánya az évek során már megvetette a lábát a francia filmiparban, de Amerika meghódítása még egyértelműen hátra volt neki, és egy HBO presztízsprodukció biztosan nagy segítség ebben.
Az ötrészes sorozat amúgy a fényűző külső ellenére majdhogynem kamaraprodukció: a cselekmény nagy része a főszereplő popsztár, Jocelyn villájában és annak kertjében játszódik, a szereplők tényleg csak néha-néha mozdulnak ki onnan. Jocelyn a karrierje csúcsán afféle Britney Spears-szituációba kerül: az édesanyja halála után eléggé szétesett, ráadásul mindezt a nyilvánosság szeme láttára tette. Most a nagy visszatérésre készül, amihez persze kellene új dal és egy nagyszabású turné is, de ahhoz, hogy az utóbbit finanszírozza valaki, Jocelynnek bizonyítania kellene, hogy mind lelkileg, mind szakmailag készen áll a kihívásra. Ráadásul újabb botrány születik, amikor valaki kiszivárogtat a netre egy Jocelynról készült intim fotót, amin spermával az arcán látható. A sztár otthonát ellepik az emberei: éppen nagyszabású fotózás zajlik, érkezik egy presztízsmagazin újságírója a portréanyag miatt, de ott sürgölődik Jocelyn PR-osa, menedzsere, asszisztense és persze a kiadó embere is, valamint érkezik a koncertszervező cég embere is, aki a turnén élet és halál ura. Amíg Az idol ezt a rendkívül színes kompániát és rajtuk keresztül a mai popszakma működését mutatja, addig a sorozat kimondottan szellemes és szórakoztató, csakhogy van egy másik, sokkal kevésbé eltalált szál is. Jocelyn toxikus kapcsolata a szektavezérként viselkedő klubtulajdonossal, Tedrosszal borzasztó hiteltelen és idegesítő, ráadásul sajnos idővel ez válik dominánssá a másik szál kárára.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.