A tábor végén mindannyian elismerő oklevélben részesültek (Forrás: LegoZoo tábor)
Játékos tábor Dunaszerdahelyen
Önfeledt játszótérré változott a Kodály Zoltán Alapiskola egyik tanterme. Az ötnapos kreatív táborban a szórakozás mellett irányított, fejlesztő foglalkozásokkal kötötték le a gyerekeket.
A mozgásos és csoportfeladatok mellett a legnagyobb hangsúlyt a Lego Education oktatási segédlet kapta. A szakképzett segítők megismertették a gyerekeket az alapdarabokkal, majd egyre bonyolultabb, összetettebb gondolkodást igénylő kihívások elé állították őket. Az alsó és felső tagozatos iskolásokat két csoportra osztották, a kisebbek ikon alapú programokat írtak, míg az idősebbek, a 12-13 évesek már szöveges, angol nyelvű programozást használtak. A táborba 24 gyerek érkezett, akikkel összesen 3 felügyelő foglalkozott.
Az idei dunaszerdahelyi tábor főszervezője Szlávik Cyntia volt, aki a hétköznapokban újságíróként dolgozik, de mindig is fontos volt számára, hogy gyerekekkel foglalkozzon, ezért két éve elvégezte a Lego különleges tanfolyamát. Először csak szárnysegédként vett részt a korábbi főszervező mellett, óvodás és iskolás csoportoknak tartottak speciális foglalkozásokat, egy éve pedig önállóan folytatja e tevékenységét, így az utolsó tábort is már maga szervezte.
„A LEGO® Education egy komplett oktatási rendszer az óvodák és iskolák számára, amelyet a »játékon mint alkotó tevékenységen keresztül történő tanulás« elvét követve fejlesztettek ki. Széles körű szakmai támogatással rendelkezik és olyan tananyagokkal, amelyek összhangban vannak az alaptantervekkel”
– olvasható az oktatási anyag weboldalán.
„Ezek a készletek különböző korosztályoknak kínálnak játékos tanulási lehetőséget. Az élményalapú oktatás a gyerekeknek csupán játéknak tűnik, mégis számos pozitív hozadékkal rendelkezik. Egyebek mellett fejleszti a finommotorikát, a képzelőerőt, a térlátást, a rövid és hosszútávú memóriát, a problémamegoldó készséget, a gyermekek kifejezőképességét. Az egyes foglalkozások továbbá összpontosítanak a szókincsbővítésre, míg a programozás bevezeti a kicsiket a mai világunkban egyre kiemeltebb szerepet játszó informatikai világba”
- emelte ki a szervező.
A tábor témája az állatvilág volt, a végcél pedig, hogy az utolsó napra egy komplett állatkertet építsenek a gyerekek.
„Egy szuper csapatunk volt idén. Hétfőn és kedden még csak ismerkedtünk a legóval és egymással, de utána már programozással és robotikával is foglalkoztunk. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy a fő projektünk, az állatkert, a körülötte lévő területtel, játszótérrel, vízivilággal, programozott és robotikus elemekkel együtt gyönyörűen elkészült”
– mondta Szlávik Cyntia. Hozzátette, hogy a táborban használt szettek ugyanazok, melyekkel az év közbeni foglalkozásokat is tartja.
A tábor során négyszeri étkezést biztosítottak, külön étlapon értesítették a szülőket a napi menüről és fotózták a tematikus projekt fontosabb fázisait. Az utolsó napon minden gyermek édességcsomagot és egy elismerő oklevelet kapott, mellyel az igyekezetüket és aktivitásukat díjazták.
„A jövő évben tervezünk még hasonló nyári táborokat, illetve folytatjuk a tanév alatt zajló kreatív fejlesztő foglalkozásainkat is”
– jegyezte meg a szervező.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.