Malina Hedvig hozzájárulása nélkül készít előadást a kassai Thália Színház. A darabban nem hangzik majd el a nő neve.
Színdarab készül a Malina Hedvig-ügyről
Tizenhárom évvel ezelőtt, 2006-ban ismeretlenek súlyosan bántalmaztak egy fiatal nőt, az akkor 23 éves Malina Hedviget a szlovákiai Nyitra egyik utcáján, mert magyarul beszélt a mobiltelefonján. A szlovák hatóságok végül nem az elkövetők, hanem Malina Hedvig ellen indítottak eljárást, azzal vádolva, hogy a történteket csak kitalálta. Malina Hedviget végül a strabourgi bíróság tisztázta, ennek ellenére évekig politikai támadás célpontja volt.
A kassai Thália Színház most darabot állít színpadra a történetéből, ez azonban a jelek szerint nem egészen nyerte el a főhős tetszését. Ez derül ki a Magyar Nemzetnek a színház igazgatójával, Czajlik Józseffel készült interjújából. A darab eredeti címe Malina Hedvig projekt lett volna, ő azonban nem járult hozzá, hogy a neve a címben szerepeljen, sőt ahhoz sem, hogy a darabban egyáltalán elhangozzon – írja a hvg.hu a Magyar Nemzet nyomán.
„Erre a kérésre – tapintatból – csak igent tudtam mondani, noha arról nem vagyok teljesen meggyőződve, hogy bárkinek meg lehetne tiltani azt, hogy történelmi tényekre hivatkozzon, és az ezekkel kapcsolatos igazságtalanságokat továbbgondolásra a nyilvánosság elé tárja”
– mondta az interjúban Czajlik József.
A darab végül Ma már nem mész sehova címmel kerül színpadra, két felvonásból, és négy tételből áll, és alapvetően zenére épül. Mint Czajlik József elmondta, az első része az opera nyelvén szólal meg, a második operett, a harmadik oratórium, a befejező rész pedig egy, a nézőkkel közös, mintegy félórás fórum lesz. A darabot december 12-én mutatják be Kassán.
(hvg.hu)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.