Vezető amerikai lapok méltatták Ascher Tamás Ványa bácsi-rendezését

Washington |

<p>A The New York Times és a The Washington Post is a kulturális mellékletének címoldalán induló, fotókkal illusztrált kritikában méltatta hétfőn az Ascher Tamás rendezte Ványa bácsi-előadást, amelyet a Sydney Theatre Company világhírű színészei adtak elő a washingtoni Kennedy Centerben.</p>

"A legtöbb esetben világgá futnék, nehogy egy szobában essek kelepcébe azokkal a kétségbeesett karakterekkel, akik most a Sydney Theater Company Ványa bácsi-produkcióját lakják be itt a Kennedy Centerben. Mégis úgy gondolom, hogy az a három óra, amelyet azzal töltöttem szombat este, hogy azt nézzem, ahogyan az unalmukról panaszkodnak, színházlátogatói életem legboldogabbjai közé tartoznak" - írta a The New York Timesban Ben Brantley.

Ez a Ványa bácsi, amelyet Ascher vitt színre, és amelyben Cate Blanchett "zseniálisan" és "vakmerően" alakítja a "trófeafeleséget",  "jobban beférkőzik az ember bőre alá, mint bármelyik, amelyet láttam" - vélekedett Brantley Csehovi naplopóparádé, hasra esésekkel című írásában.

"Mert itt annak az örökké lüktető portréját alkották meg, hogy mennyire lehetetlen és elengedhetetlen összezárva élni az emberi lényeknek nevezett őrjítő teremtményekkel, különösen azokkal (a menny óvjon meg ettől), akiket a családjának tekint az ember" - írta a kritikus, aki szerint Aschernek és az ausztrál társulatnak "egyfajta plátói, ideális bohózatot" sikerült megvalósítania.

"Ascher Tamás ihletett koncepciójában még a bogarak is, amelyeket a lakók arca körül zúgni hallunk, úgy vannak kiszámítva, hogy emeljék a zaklatottság mutatóját, azt az érzést, hogy a ház népét apró és monumentális erők kergetik az őrületbe" - írta a The Washington Postban A Ványa bácsi magnetikus új víziója című írásában Peter Marks.

"Csehovnak az a tehetsége, ahogy megvilágítja figuráinak szívbe markoló, komikus küzdelmeit, Ascher gondozásában felnagyítást nyer.  A jeleneteket spontaneitás feszíti, aminek eredményeként az ember gyakran nevetésen kapja magát, mert színházi szempontból találékonynak és igaznak érzi őket" - írta Marks, aki szerint a magyar rendező "transzformatív produkciójában bemutatja, hogy a drámaíró tolla dinamitot rejthet".

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?