<p>Georges Feydau Egy hölgy a Maximból című bohózatának bemutatójával tegnap elkezdődött a komáromi Jókai Színház 60. , jubileumi évada. Az előadást Verebes István, a színház korábbi művészeti vezetője rendezte.</p>
Jókai Színház: elindult a 60., jubileumi évad
Az ünnepi megnyitó programjából nem maradhatott ki a tisztelgés az alapítók előtt: a színház előcsarnokában mellszobrot kapott Fellegi István, az 1952-ben megalakult MATESZ első igazgatója, az első társulat tagjainak nevét pedig immár emléktábla őrzi. Hatvan éve a világot jelentő deszkákon címmel a Szlovák Nemzeti Múzeum – a Szlovákiai Magyar Kultúra Múzeuma, valamint a Hagyományok és Értékek Polgári Társulás állított össze remek, látványos, interaktív kiállítást a szlovákiai magyar hivatásos színjátszás hat évtizedéről, az anyagot az ünnepi évad végéig láthatja a közönség Komáromban. (A „Mennyei páholyban” például a színház 37 elhunyt művészének hangfelvételeibe hallgathat bele a látogató.) Az Egy hölgy a Maximból pedig kifejezetten olyan előadás, amelyben a társulat csaknem valamennyi tagja, az alapítóktól a legfiatalabbakig színpadra lép – emelte ki az évad első bemutatója kapcsán Varga Emese, a Jókai Színház dramaturgja.
A szezon számos érdekességet tartogat, hangsúlyozta a dramaturg: a februárra tervezett ünnepi bemutató Shakespeare III. Richárdja a Komáromba időről időre visszatérő Martin Huba rendezésében. A középiskolásokat színháztörténeti vetélkedővel igyekeznek megszólítani, a szakmabelieket színházi konferenciára várják, a nézők számos vendégelőadásnak is örülhetnek, továbbá megjelenik egy interjúkötet is, amely a társulat rendszerváltó generációját – és vallomásaikon keresztül a jelen színházi gondolkodást – mutatja be. (as)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.