Nyugalom, nem sport-, hanem szimpátiaversenyről lesz szó. A fellépők zöme, már akik nem rutinból zavarják le a tervezett programot, igyekszik tetszeni, élményt adni, nyomot hagyni a szívben, sőt akár az agyban is. Egy fesztivál erről is szól: a fanatikus rajongók mellett a véletlenül odavetődők becserkészéséről, megfertőzéséről. Ezek a legszebb győzelmek.
A verseny jelenlegi állása
A hangulatfok-mérés legbiztosabb módszere nálam az, hogy megállok középen, és ha körülöttem mindenki táncol, ugrál, nem is kell mozdulnom, mert a tömeg megmozgatja annyira a padlót, hogy én is kellemesen beringjak... A ráadás-blokkban aztán valahonnét „bedzsalt” a színpadra Eugene Hütz, a Gogol Bordello energiabomba-frontembere, és egy jót jammelt a cseh kollégákkal. Padló.
Mivel szombaton a Nine Inch Nails-től, fiatalságom meghatározó zenekarától kevesebbet kaptam, mint amennyit vártam, a vasárnapi emlékezetes élményekért már tutira mentem, főleg, miután Sinead O`Connor koncertjén fáradtra untam magam. Tapasztalatból tudtam, hogy a Faithless élőben igazi, pörgős open-air partit tud csinálni, és azt is tudtam, hogy a Fun-Da-Mentalt kihagyni nem szabad, még akkor sem, ha idén nem fértek fel a nagyszínpadra. A második generációs londoni pakisztániakból álló különítmény munkásságát legalább nyolc éve követem figyelemmel, és rajongásom az évek alatt semmit sem kopott. Aki Nawaz zenész, producer, dalszerző és emberjogi harcos sokat tett azért, hogy mi, fehérek megismerjük a „visual minority”, azaz a külső jegyei alapján azonnal kiszúrható, így duplán hátrányos helyzetű kisebbségek problémáit. Egyszer beszélgettünk is erről, olyan volt, mint egy kedves tanító bácsi, és tényleg sok mindent tanultam tőle. Akiék dalaiban pakisztáni népzenei elemek keverednek agresszív technóval és rappel. Ellenállhatatlan kevercs, mozgott is rendesen a WAN2 sátor padlója. Mindezeket pedig egy Tiger Lillies-koncerttel tetéztem. Róluk tényleg nehéz zenei vagy képi illusztráció nélkül beszélni. Szürrealista zenebohócok. Talán ez kifejezi a lényeget. A háromfős bandát Londonban immár tizennyolc éve sajátos kultusz övezi. Martyn Jacques frontember, aki évekig operaénekesnek készült, harmonikán játszik és vad, szenvedélyes dalokat énekel dickensi stílusú cuccokban, kasztrált hangon prostikról, drogosokról, lúzerekről. A dobos, Adrian Huge úgy fest David Byrne szerint, mintha maga James Joyce dobolna. A zenéjük valamiféle bizarr mixtúra az opera, a kuplék, a brechti dalok és a bárzene között, amelynek legfőbb jellemzője a páratlan érzelmi töltet és a szenvedélyes előadásmód. Tele is lett a színházi sátor, sőt a közönség egy része kinnrekedt. Rajtam az újságíró-karszalag segített, azzal könyörögtem be magam. Megint kezdem szeretni a munkámat...!
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.