Hova utazzunk júliusban?

<p>A nyári idény kellős közepén meglepő eredményt tapasztaltunk – az eddig oly olcsónak tűnő tengerentúli repülőjegyek ára emelkedett, az európai jegyek viszont stagnálnak, kivéve a nyaralók körében népszerű helyeket – az oda szóló jegyek többnyire drágábbak. Összehasonlítottuk a repülőjegyek és</p>

SZABÓ LÁSZLÓ

Az európai célállomások közül továbbra is London, Róma, Párizs, Lisszabon, Amszterdam és Isztambul népszerű, így az ide szóló jegyeket vettük górcső alá. Ezek ára – az óriási konkurenciaharc miatt – szinte minden esetben kedvező, ahhoz, hogy olcsón eljussunk ezekbe a városokba, elég, ha folyamatosan figyeljük az akciókat. A fapados és a nemzeti légitársaságok szinte naponta küldik a hírleveleket, melyekben kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatokkal bombáznak bennünket. Ezekre érdemes azonnal lecsapni, mert – mivel olcsók – nagyon népszerűek az utazóközönség körében. Azonban arra is fontos figyelni, hogy a végső ár valóban mindent tartalmazzon, ne a reptéren szembesüljünk azzal a ténnyel, hogy minden – eddig ingyenen kínált – szolgáltatásért külön összeget számolnak fel, például még azért is, hogy bejelentkezünk a járatra.

Továbbra is érvényes, hogy bár vannak járatok a népszerű nyaralóhelyekre, mégsem éri meg ide egyénileg szervezni az utazást, mert szinte biztos, hogy drága lesz a repülőjegy és a szálloda is. Ilyen lehet Görögország, Málta, a Kanári-szigetek, de Ibiza is.

Az amerikai városok a nyári idényben szinte mindig drágábbak, ám az idei emelkedés nem volt olyan jelentős, így még most is találunk 400-500 euróért repülőjegyet New Yorkba. San Francisco viszont majdnem 800 eurót meghaladó áron érhető el, ez a téli 450 euróhoz képest nagyon magas.

A szállások ára szinte már „hagyományosan” kedvező, minden esetben 20 euró körüli árra bukkantunk személyenként, éjszakánként. A legtöbb szálloda reggelivel kínálja szobáit, ám előfordulhat, hogy ezért plusz pénzt kérnek. A táblázatban a középkategóriában kerestünk, aki kevésbé igényes, az talál még ennél is olcsóbb árat, egy hostelben vagy diákszálláson, aki pedig szeretne egy kicsit igényesebb környezetben pihenni, annak sem kell nagyon mélyen a pénztárcájába nyúlni – a válság hatására az árak nagyon alacsonyak, sok városban fejenként 35-50 euróért juthatunk szálláshoz egy kétágyas szobában. Peking e téren rendkívül olcsó, itt egy egyhetes pihenésért négycsillagos szobában még 80 eurót sem kell fizetni – a városközpontban.

Hagyományosan a drágább kategóriába esnek a párizsi, a barcelonai és a londoni szállások, de itt is találunk olyan szállodát, amely akciós áron kínál szobákat. Az amerikai árak egy kicsit emelkedtek, ez nem is meglepő, ott most kezdődik a szezon – ez különösen érvényes New Yorkra és Miamira.

Ha a legolcsóbb szállást szeretné megtalálni, akkor érdemes elsősorban a nemzetközi gyűjtőoldalakon vadászni, itt könnyen megtalálja azt a szobát, amelyet keres. A találatokat szűrhetjük ár szerint, a szállodák csillagai alapján, helyszín szerint (központban legyen-e, metró közelében) vagy egyéb kívánságok szerint (legyen medence, reggeli, wifi stb.). A legjobb ilyen gyűjtőoldalak a nemzetközi portálok, mivel ezek nagyon sok szobát értékesítenek, így könnyebben alkudják ki a kedvező tarifákat – ezeket pedig azonnal felteszik az oldalra. Nekünk pedig nem marad más hátra, mint lefoglalni a megfelelő repülőjegyet és szállást, majd elindulni a reptérre, hogy néhány óra elteltével a célállomás látványosságaiban gyönyörködhessünk.