Egy átlagos nap Thaiföldön

<p>Az Andamán-tenger partján, az Aonang szakaszon még abban az időben jártunk, amikor még csak pár bambuszházikó állt itt. Ma már számos, különböző minőségű hotel közül választhatunk, és a legszebb álmainkban is újra felbukkannak az itteni éttermek, kilátással a fantasztikus partra. De mi továbbra is arra törekszünk, hogy többet mutassunk.</p>

Reggel 8 órakor indulunk, bár szabadságon vagyunk, és nem nagyon akaródzik korán kelni, de tudjuk, hogy miért tesszük. A Bambusz-szigetre (Bamboo Island) az elsők között érkezünk, s most csak a miénk. Élvezzük a partot, fürdünk a csodálatosan kék színű, kristálytiszta vízben. A többi turista még csak akkor érkezik, amikor mi már elhagyjuk a szigetet.

A Kis Phi Phi sziget felé tartunk. Megállunk a Viking-barlangnál, itt laknak az úgynevezett tengeri cigányok, a moken törzs tagjai. Ezek az emberek már sok száz éve a halászatból és madárfészekgyűjtésből élnek, ez utóbbiból főzik a kínaiak népszerű levesét. Pár száz métert haladva egy lagúnába érünk. Itt nincs part, az egészet 200–300 méteres sziklák veszik körül. Tökéletes élmény egy fantasztikus helyszínen. A hajóról a vízbe ugrunk, és élvezzük ezt a képeslapra illő hátteret. Innen a sziget másik oldalára hajózunk, a Maya Bayre. Ez az a sziget, amelyet A part című filmből is ismerhetünk. Éppen emiatt itt mindig sokan vannak, mindenki élvezni akarja a fehér homokos partot és a fürdést a kristálytiszta vízben.

A 2004-es cunami által sújtott Nagy Phi Phi szigeten ebédelünk. Ma már minden fel van újítva, a természeti katasztrófára már csak a tökéletesen kiépített menekülési útvonalak emlékeztetnek, ha újra felcsapnának a szökőár hullámai. Ebéd után felszíni búvárkodás következik, erre a legjobb lehetőség a Bambusz-szigetnél adódik. Megérkezünk a lagúnához, apály van, így a korallokat és a körülöttük úszkáló színes halakat mindössze 60 cm-es mélységben látjuk. Ez egy olyan élmény, amit szinte lehetetlen leírni, ezt tényleg látni kell. A természet akváriumából visszatérünk a szállodába, majd a vacsoránkat fogyasztva egy korsó hideg Chang sör mellett a varázslatos naplementében gyönyörködünk. Csatlakozzon hozzánk, élje át ön is ezt az élményt!