<p>Két közéleti könyvbe fogtam bele, miután letettem Olga Tokarczuk lengyel író Őskor és más idők című misztikus regényét. </p>
Mit olvas Molnár Norbert, az ujszo.com vezetője?
Gyurcsány Ferenc őszödi beszédének tízéves évfordulója kapcsán jelent meg Kósa András A főnök beszéde című érdekes interjúkötete. Ezt csak mostanság olvastam el, s most egy igazi közéleti krimit olvasok A Népszabadság kivégzése címmel. Murányi András utolsó főszerkesztő vallomása Magyarország legnagyobb közéleti napilapjának utolsó pár hónapját mutatja be. Főszerkesztővé választásától egészen az utolsó napokig.
[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"279953","attributes":{"alt":"","author":"","class":"media-image","height":"402","title":"","typeof":"foaf:Image","width":"480"}}]]
Az Új Szó volt főszerkesztőjeként rendkívül izgalmas arról olvasni, hogy máshol is hasonló problémákkal küzdenek, még akkor is, ha más alaphelyzetben van a két lap. Ismerősek a napi küzdelmek, a konfliktusok, az olvasói–kiadói–újságírói elvárások összefésülése, a folytonos elégedetlenség, és ismerősek a szerkesztőségi mindennapok. Ami teljesen más, az a krimi része a történetnek. Ahogy lassan kiderül, hogy a jóságos tulajdonos valójában nem azért cselekszik, amit hangoztat, hogy küldetése nem az építkezés, hanem a rombolás. Parancsra. Még nem értem a könyv végére, kicsit izgulok is, hogyan fejeződik be a történet. De az biztos, hogy A Népszabadság kivégzése, így a felénél, egy olyan krimi, amelyikben az elejétől fogva nemcsak azt tudjuk, ki az áldozat, hanem azt is, ki a gyilkos. Csak azt nem tudjuk, hogyan jutunk el pontosan a végkifejletig. Azt pedig a könyv elolvasása után sem tudhatjuk, hogy a tettes elnyeri-e méltó büntetését.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.