Perverz vadászat potens férfiakra

<p>Már tavaly, a Melankólia nagy visszhangot kiváltott cannes-i bemutatóján kiverte a biztosítékot Lars von Trier dán rendező azzal a bejelentésével (is), hogy legközelebbi filmterve egy művészi pornó. Le is forgatott egy maratoni hosszúságú anyagot egy szexétvágyát nagy gusztussal, habzsolva kielégítő nimfomániásról. Az eredeti öt és fél órás film megvágva és két részre osztva kerül a mozikba.</p>

A Szlovák Filmklubok Szövetségének (ASFK) első idei bemutatója Lars von Trier filmjének első része – a második rész februárra várható. A filmre tömegek sorakoznak a pozsonyi Lumiere moziban, de hasonló helyzet jósolható valamennyi hazai filmklubban. (A Lumiere január 31-ére érdekes csemegét kínál: Egy este a nimfomániással címmel a film mindkét részét levetíti.)Az idős úriember, Seligman (Stellan Skarsgard) egy borongós napon egy sikátorban Joe-ba (Charlotte Gainsbourg), egy fiatal nőbe botlik, aki ütött-kopott ruhában, véresen, eszméletlenül fekszik a földön. Megpróbál rajta segíteni, ám a nő egy darabig ellenáll. Végül beleegyezik, hogy a férfi meghívja magához egy teára. Teázás közben terjengős mesélésbe kezd, amiből annak kell kiderülnie, hogyan került ebbe az állapotba. Joe őszintén bevallja, hogy nimfomániás. Az idős férfi picit talán megszeppen, de nem ütközik meg rajta. Keres olyan, mindkettőjük életében meglévő, közös pontokat (horgászat, zene stb.), amelyekből szenvedély fejlődhet ki. Aztán ahogy közösen keresik, hogyan alakulhat más-más személynél a személyiség függvényében a szenvedély és a vágy, fokozatosan feltárul, hogy Joe mindent a nemiségen keresztül, szexuális töltettel megélve tapasztalt meg. Mindent szexuális élvezetté akart tenni: kislány korában a fürdőszoba kövén csúszkált hason tusolás gyanánt, testnevelés órán pedig órákig képes volt lógni a kötélen. Később, tiniként egy fiú behemót kezének látványa csábította arra, hogy mindenféle teketória és pironkodás nélkül megkérdezze „a kéz gazdájától”, nem okozna-e neki gondot elvenni a szüzességét. Joe válogatott helyszíneken és pózokban elkövetett számtalan kalandját fedi fel hallgatója előtt, amelyek között van zavarba ejtő, bizarr, extrém és perverz (rajongásig szeretett apja halálát is szexuális késztetésként éli meg). Olyasmik derülnek ki Joe potens férfiakra irányított perverz vadászatából, amit ő maga sem tud megmagyarázni magának (két énje – az ösztönösen cselekvő és az azt felülnézetből szemlélő – viaskodik egymással). Seligman azonban a bölcs öregember nyugalmával – a tudományból és a történelemből felhozva példákat és teóriákat – alátámasztja, hogy az éppen elmondott szexuális élmény ésszerűen megindokolható jelenség. Az idős férfi a szexualitást mintegy intellektuális síkon – képletek és elméletek révén – éli együtt a nővel. Amit mi láthatunk – vagyis a mozikba került film –, nem a rendezői változat, hanem a nézőbaráttá finomított verzió. Vannak benne éles beállítású szexjelenetek (ezt az egyes aktusoknál a férfi dolgok állása is jelzi), ám annyival nem több annál, mint amit eddig már láthattunk művészfilmekben, hogy botrányosnak kellene neveznünk. (Egy igazán kemény példát említenék: John Cameron Mitchell filmje, a Shortbus is sok mindent kitakar). Lars von Trier korábbi, az „őrület” mezejére lépő Antikrisztus című munkája tükrében úgy tűnik, ezen az új opuson nem olyan kirívóan érződik a mester radikális kézjegye, amely a nézőből lelki-szellemi vérverejtéket izzaszt. A pikáns alaphangon kibontakozó mese úgy beszéli el Joe kalandjait, ahogy a nő megélte. Lars von Trier kezében a film eszközei ehhez nagyon erőteljes médiumot, zseniális közvetítő csatornát teremtettek. [[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"133729","attributes":{"alt":"","class":"media-image","title":"","typeof":"foaf:Image"}}]] 
Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?