Az ember tragédiája

Szerethető. ĺgy, tévéből is, és bár a színházi közvetítés olyan, mint a bundakesztyűs simogatás, ennek az előadásnak tán még használt is a kisképernyősítés. Az egyes színek közti videoklipek például valószínűleg jobban érvényesültek „saját közegükben“, mint a helyszínen.

Szerethető. ĺgy, tévéből is, és bár a színházi közvetítés olyan, mint a bundakesztyűs simogatás, ennek az előadásnak tán még használt is a kisképernyősítés. Az egyes színek közti videoklipek például valószínűleg jobban érvényesültek „saját közegükben“, mint a helyszínen. A legavantgárdabb színházi álmok álmodóit tán nem érték katartikus meglepetések, ám azért sok eredeti ötlet sarkallhatta őket elismerő csettintésekre, emellett a konzervatív megjelenítésre szavazók sem szívták a fogukak. Szikora János rendezésében egészséges kompromisszumok születtek, a korlátlan technikai és anyagi lehetőségekből pedig csak annyit használt fel, amennyit Madách veretes szövege elbírt. Bárki bármit mond is, jó dolog, ha nem kell garasoskodni, ha a látvány-, jelmez-, díszlettervezők is mernek nagyok lenni, ha a közreműködőket tisztességgel megfizetik, és ha a magyarság egésze láthatja az eredményt. Bár az „előadás“ a politikusok jóvoltából már hónapok óta folyik, a művészek kívül tudtak maradni ezen az egész kampányszagú acsarkodáson. Mindeközben nyilván tudták, hogy az ostor magán az előadáson készül csattanni, hogy sokan eleve eldöntik, nem fog ez nekik tetszeni. Aztán elkezdődött, és Isten már csak írt az embernek, nem beszélt vele, és a végén sem mondta neki, hogy higgyen és bízva bízzon. A néző saját életével szembesült, végig Luciferrel „szimpatizált“, akinek egyszerűen nem lehetett ellenállni. Madách mondatai aktuálisak, a megjelenítéssel pedig modernkedés nélkül válnak időtlenné a hallottak. Fasizmus, géppuskák, pláza-fíling, charter-turizmus, kultúrszemét, álarc mögé bújás. Néhol nem is a szöveg, maga a látvány sugallja a mondanivalót, vizuális világunkhoz idomulva. Tán még a tizenéveseket is leköti a dolog. És vágyhat-e ennél többre Tragédia-rendező a huszonegyedik században?

Hozzászólások

Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.

Kedves olvasó!

Valószínűleg reklámblokkolót használ a böngészőjében. Weboldalunkon a tartalmat ön ingyenesen olvassa, pénzt nem kérünk érte. Ám mivel minden munka pénzbe kerül, a weboldalon futó reklámok némi bevételt biztosítanak számunkra. Ezért arra kérjük, hogy ha tovább szeretné olvasni a híreket az oldalunkon, kapcsolja ki a reklámblokkolót.

Ennek módját az “ENGEDÉLYEZEM A REKLÁMOKAT” linkre kattintva olvashatja el.

Engedélyezem a reklámokat

Azzal, hogy nem blokkolja a reklámokat az oldalunkon, az újságírók munkáját támogatja! Köszönjük!

18+ kép

Figyelem! Felnőtt tartalom!

Kérjük, nyilatkozzon arról, hogy elmúlt-e már 18 éves.

Támogassa az ujszo.com-ot

A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!

Ezt olvasta már?