Már premierje előtt nagy vitákat kavart Gibson filmje, amely Jézus életének utolsó 12 óráját dolgozza fel a keresztre feszítésig, majd a feltámadásig.
A PASSIÓRÓL MONDTÁK
„Úgy gondolom, hogy Gibson filmje akár az évtized legnépszerűbb filmje is lehet“ – nyilatkozta Kevin Redmond atya, az amerikai Raleigh város keresztény templomi gyülekezetek tagja. (o-o)
„Szerintem A passió egy nagyon erős, az embert nagyon igénybe vevő film” – mondta Michael Medved, zsidó származású rádiós. „Talán az egyik legbrutálisabb alkotás, amit valaha láttam. Még a Kill Billt is felülmúlja, leginkább azért, mert míg Tarantino filmjében az erőszak elnagyolt és karikaturisztikus, addig Gibson a lehető legreálisabban ábrázolja a szenvedést, s mint ilyen, ez mind lelkileg, mint szellemileg kikészíti az embereket.” Medved szerint a film kevésbé ellenséges a zsidókkal szemben, mint ahogy azt ő várta. (o-o)
„Mel Gibson filmje nem antiszemita alkotás, de egy hajszálnyit sem gravíroz a világ folyásán, így marad a pakliban, hogy a feltevés bármikor nekiszegezhető. ... Mel Gibson filmje leginkább unalmasra sikeredett. Pont olyan unalmas, mint ez az „antiszemita-e?” kérdéskör” – írta Turcsányi Sándor a Magyar Narancsban.
„Nekem nem tetszett, két oknál fogva. Egyrészt az volt a benyomásom, hogy egy amerikai típusú katasztrófafilmet nézek, amelyet Jézus történetére alkalmaztak, és nekem az ilyen filmek általában nem tetszenek. ĺzlés dolga. Egyébként nem riadok vissza a naturalisztikus filmi ábrázolástól, ha abban értelem van. Ebben nem volt. A profi módon megcsinált effektusok filmje ez” – vélte Karasszon István teológus a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója. (nsz)
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.