Bandor Éva, Szpolarics Andrea, Varga Anikó és Gubík Ági (Fotó: Szandtner Dániel)
Kassán leszámolnak az illúziókkal
Holnap egy igazi ínyencséget mutat be a kassai Thália Színházban egy női csapat. A négy szereplő mellett a rendező, a jelmez/díszlettervező és a két zeneszerző is nő.
Az orosz Ivan Viripajev a kortárs drámairodalom egyik fenegyereke, Illúziók című „mulatságos-keserű drámája” pedig rendkívül népszerű, sok helyen játszották már. Kassán nemzetközi koprodukcióban kerül színpadra (Thália Színház, Proscenium, Concentric Circles).
A történet két házaspár visszaemlékezéseiből, vallomásaiból, ötven év történéseiből bontakozik ki. A monológokból egyre határozottabban kiderül, hogy semmi sem úgy történt, ahogy azt eddig hitték. A rendező az Angliában élő Lévay Adina, a szereplők Bandor Éva, a magyarországi Spolarics Andrea, Gubík Ági és Varga Anikó, aki immár a kassai társulat tagja.
Lévay Adina a következőket válaszolta a színház Facebook-oldalán Forgács Miklós kérdésére, hogy szerinte miért érdemes megnézni az Illúziókat: „Ez egy kis sztori a szerelemről, a halálról és arról a nagy emberi vágyunkról, hogy valamiféle értelmet adjunk az életünknek. A történeteket négy nagyszívű színésznő meséli el. Az előadás, mint az élet, néha vidám, néha szomorú, néha abszurd és megdöbbentő epizódokból áll. Nagyon emberi.” A rendezőnő öccse méhész, tőle tudta meg, hogy a méhek, mivel más a szemük felépítése, teljesen másképpen látják a világot, mint mi. Azaz a valóság a szemlélő adottságaitól, a nézőponttól, a rálátástól is függhet.
Az izgalmasnak ígérkező előadás díszletét és jelmezeit Gadus Erika tervezte, Gardenő Klaudia és Kovács Linda írtak hozzá zenét. A darabot Kozma András fordította magyarra.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.