<p>Miután Picasso megmutatta, hogy gömbölyű testrészeket is lehet szögletesre festeni, Egon Schiele megmutatta, hogy az ember húsa szomorú.</p>
Botrányhősök a VASÁRNAPBAN: Egon és a romlandó test szépségei

Megbotránkoztatás volt az egyik célja, elérte. De pusztán ettől még nem lett volna belőle a művészettörténet ikonja. Kellett hozzá egy botrányos vonalvezetés is, meg az, hogy úgy ábrázolja a meztelen életet, mint a halál táplálékát. Alig több mint egy évtizedet felölelő életműve tömény, tudatos, fókuszált munka lenyomata. Öntörvényű, koherens formanyelve már magában is sokkol, ezt tetézi a témaválasztás: Schiele főleg aktokat és önarcképeket festett. De ki is volt ő valójában? Hol, milyen családba született? Hogyan jutott el a festőakadémiára? Ki volt a példaképe? Miért voltak botrányosak az alkotásai? Miért nevezték antikrisztusnak? Hogyan került börtönbe? Milyen kérdéseket hozott a korai halála? Ezekre a kérdésekre is választ kapnak, ha a már megvásárolható Vasárnapban elolvassák Veres István írását.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.