(Hely)telenül címmel Balázs István festőművész legújabb munkáiból látható kiállítás március végéig a Rimaszombati Városi Galériában. Balázs István a ’80-as évek közepén tűnt fel, s lakóhelyén, Rimaszombatban ez a harmadik önálló kiállítása.
Utópiák a vásznon
(Hely)telenül címmel Balázs István festőművész legújabb munkáiból látható kiállítás március végéig a Rimaszombati Városi Galériában. Balázs István a ’80-as évek közepén tűnt fel, s lakóhelyén, Rimaszombatban ez a harmadik önálló kiállítása. „Balázs művészete metaforikus öszszehasonlításokban nyilvánul meg: a festészet mint folyamat, a festészet mint gondolkodás s a festészet mint intuitív belső imagináció. Nagy súlyt fektet a festészet kézművességére is. Az általa elsajátított műfaj klasszikus kvalitásait és festői médiumát egyéni vallomással tetézi. A belle matiere a festő nyoma, a megmerevedett láva, amely úgy utal a szerzőre, mint a tettes ujjlenyomata az általa használt fegyveren” – írja művészetének avatott szakértője, Gabriela Garlátyová. Balázs István harmadik önálló kiállítását, mint a tárlat címe is utal erre, a filozófia ihlette meg. Utópiák a vásznon – Platon és Campanella eszméi, Gotham, a mitikus város vagy Roma Urbs Aeterna a Pantheon szimbolikus ábrázolásával, illetve a Colosseum madártávlatból. „Az utóbbi időben egyre nagyobb hatással vannak rám az olvasmányaim: a különböző filozófiák és lételméletek. Nagyon izgat Platon és Umberto Eco. Szeretnék túllépni a napi dolgokon, s inkább azok a jelenségek érdekelnek, amelyek állandóak, és amelyek mindnyájunkat mágnesként vonzanak, amióta csak emberek vagyunk. S amiről nem beszélünk naponta” – vallja a művész.
Támogassa az ujszo.com-ot
A támogatásoknak köszönhetöen számos projektet tudtunk indítani az utóbbi években, cikkeink pedig továbbra is ingyenesen olvashatóak. Támogass minket, hogy továbbra is függetlenek maradhassunk!
Kérjük a kommentelőket, hogy tartózkodjanak az olyan kommentek megírásától, melyek mások személyiségi jogait sérthetik.